Ett fel uppstod när man skapar en ny anställd/nytt lönebesked - eEkonomi

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Löst
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej allihopa! 

Just nu har vi ett fel i Visma eEkonomi som rör lönetillägget.

Vissa kunder möts av ett meddelande vid skapande av en ny anställd eller ett nytt lönebesked som informerar om att konton för bokföring av lönebesked måste anges, ni ser nedan hur meddelandet ser ut: 


Trycker du på Ok här så kommer du till företagsinställningarna, här ser du troligtvis att alla rader för "Bokföringskonton lönearter" har ett konto på sig (om inte så fyller du i ett korrekt bokföringskonto på raden), när du sedan väljer Spara så får du meddelandet "Ett fel uppstod". 

Såhär ska det självklart inte vara och det är något vi jobbar på att lösa. 

Drabbas du av ovanstående problem behöver du avvakta med att skapa lönebeskedet/skapa ny anställd tills problemet är åtgärdat, följ gärna denna tråden så får du uppdatering om när det är löst. 

Vi återkommer självklart här i tråden så fort vi har mer information :)

/Lovisa
Foto på Lovisa Dacke

Lovisa Dacke, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 24,068 poäng 20k badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

  • 1
Foto på Tina

Tina

  • 450 poäng 250 badge 2x thumb
Hej! nu har det gått 5 dagar sedan ni hittat felet och jag undrar varför det inte blir åtgärdat? Jag har en ny kund som börjat använda eekonomi och han ville att jag la till lönemodulen för att jag skulle kunna mejla honom en lönespec. Det är snart dags för novemberlönen och betalas ut och jag vet inte vad jag ska meddela min kund eftersom problemet varat i snart en vecka? Uppdatera gärna denna tråden så vi vet om det är på gång eller ej?
Foto på Lovisa Dacke

Lovisa Dacke, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 24,068 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Tina! 

Vi jobbar på att åtgärda felet men är ännu inte helt i hamn med lösningen. 

Jag förstår självklart att det här ställer till det för er i och med att ni inte kan arbeta med lönen i Visma eEkonomi som det ser ut just nu. Precis som du skriver så börjar vi närma oss Novembers lönekörning, detta är något vi är medvetna om och vårt mål är att åtgärda det här problemet innan det blir dags att betala ut lönen för November :) 

Jag kan idag inte leverera en specifik tidsplan men jag lovar att återkomma som under morgondagen med en sådan gällande detta fel.

/Lovisa 
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 22,370 poäng 20k badge 2x thumb
Hej allihop! 

Här kommer en uppdatering till er alla som följer denna forumtråd: 

Vi jobbar fortfarande på att åtgärda felet och vår tidsplan ser ut som så att vi hoppas ha en lösning på plats under morgondagen 17/11. Vi återkommer under morgondagen med mer information. 


Ha en fortsatt bra dag!

/Nellie 
Foto på Tina

Tina

  • 450 poäng 250 badge 2x thumb
Så bra! Håller tummarna att det löser sig imorgon!
Foto på Tina

Tina

  • 450 poäng 250 badge 2x thumb
Något nytt i detta ärende?
Foto på Lovisa Dacke

Lovisa Dacke, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 24,068 poäng 20k badge 2x thumb
Hej allihopa!

Precis som min kollega Nellie skrev igår så var planen att ha en lösning på plats som idag. Jag vill lyfta att planen fortfarande är att ha lösningen på plats som idag. Vårt mål är att kunna leverera detta ikväll. 

Jag kommer självklart återkomma här under kvällen när jag har mer information att dela med mig av.

Ha en härlig fredag!

/Lovisa 
Foto på Lovisa Dacke

Lovisa Dacke, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 24,068 poäng 20k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej allihopa!

Nu kan jag äntligen komma med härliga nyheter i denna tråd :)

Vi har nu fått en lösning på plats vilket innebär att detta problem är åtgärdat. Ni ska nu kunna skapa en ny anställd eller ett nytt lönebesked utan att mötas av felmeddelanden. 

Tveka inte på att återkomma här i tråden om ni upplever att problemet fortfarande kvarstår.

Jag vill även passa på att önska er en fin helg :)

/Lovisa
Foto på Henrik

Henrik

  • 60 poäng
Hej!
Jag drabbades i dag av samma fel när jag skulle skapa en ny anställd för första gången och kommer inte vidare Är det fortfarande ett känt fel?

/Henrik
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 22,370 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Henrik! 

Möts du av felmeddelandet "Ett fel uppstod" bara eller får du även meddelande om att konton bör anges i företagsinställningarna? Kontrollera gärna hur det ser ut under Inställningar - Företagsinställningar - Löneuppgifter om alla fält är ifyllda med ett konto, annars fyll i konton som saknas och testa där efter på nytt. 

Återkoppla gärna om du ändå inte kommer vidare, för då tar vi gärna vidare kontakt med dig via telefon för att reda ut vad som har hänt. 

/Nellie 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.