Ett fel uppstod - Skapa momsredovisning samt arbetsgivardeklaration - eEkonomi

  • 5
  • Problem
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej!

Vi har vissa kunder med bolagsformen enskild firma som stöter på meddelandet Ett fel uppstod när de ska bokföra momsredovisningen samt arbetsgivardeklarationen.
Jag vill bara informera att vi jobbar på att lösa det. Tillsvidare får jag be er avvakta och testa lite senare.

Vi kommer uppdatera i tråden när vi har mer information.

/Annie
Foto på Annie Sten

Annie Sten, Knowledgeteam eAccounting

  • 7,230 poäng 5k badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

  • 5
Foto på Lotta

Lotta

  • 5,280 poäng 5k badge 2x thumb
Då lär man lägga sig och bevaka den här tråden. MEN det vore ju föredömligt om det fanns en support ruta på vismas första sida  här alltså ... https://vismaspcs.se/ eller åtminstone när man loggat in på "MIN SIDA" där all information finns direket.. bara en hänvisning till att läsa mer någonstans.. sitta här och leta efter den här tråden gör väl ingen... ? Eller ska man veta att den här informationen finns här? Och hur ska man veta det? 
(Redigerad)
Foto på Ted Ljong

Ted Ljong

  • 82 poäng 75 badge 2x thumb
Nu har jag lagt flera flera timmar på att försöka hitta felaktiga verifikationer på grund av nedanstående meddelande i momsredovisningen.

"Ett fel uppstod som blivit registrerat. Stäng programmet och försök igen. Om du behöver hjälp för att komma vidare, kontakta vår support och ange tidpunkt för händelsen och en kort beskrivning av problemet."

Väldigt kryptiskt meddelande som leder en att tro på varianten "Jag har gjort fel" och inte att det är ett programfel.

Jag kopplade ihop detta meddelande med att det längst ned till höger fanns ett meddelande om att det fanns verifikationer att kontrollera

Jag gjorde därför ett antal korrigeringar men inget hjälpte. Jag pratade med 2 supportörer under ganska lång tid, dessutom fick de en supportkod för att gå in och kolla mitt system. Till sist fick jag reda på att det var ett känt programfel som ni arbetar med ????????

Varför varför står det inte någon information om detta omedelbart då man loggar in ????


 
Foto på Kall

Kall

  • 114 poäng 100 badge 2x thumb
Mm samma här, lagt en bra stund på att grotta runt i programmet och försökt diverse saker utan att lyckas. Är ny på det här så antog det var jag som gjort något fel.
Efter att jag gett upp och insett att jag måste ringa support imorgon gjorde jag en googling och hamnade här. 
Foto på Madeleine

Madeleine

  • 80 poäng 75 badge 2x thumb
Bra att ni jobbar på det! Eftersom att jag är ny med Visma eEkonomi så tänkte jag att det inte är någon idé att jag försöker ta reda på vad som är fel utan kontaktade er direkt på chatten och fick hjälp på så sätt och fick veta att det var fel i programmet tillslut. Hoppas att det löser sig så snart som möjligt.
Foto på Annie Sten

Annie Sten, Knowledgeteam eAccounting

  • 7,230 poäng 5k badge 2x thumb
Hej! 

Tack för er feedback. Vi jobbar just nu med en ny informationssida där vi kan nå er kunder med dessa typen av meddelande på ett smidigare sätt.
Följ gärna tråden Programproblem i eEkonomi - där kommer vi informerar när den nya sidan är ute. 

/Annie
Foto på Lotta

Lotta

  • 5,280 poäng 5k badge 2x thumb
Några uppdateringar? Kommer det ta lång tid till? Jag kan fortfarande inte göra min momsdeklaration. 
Foto på Svan

Svan

  • 80 poäng 75 badge 2x thumb
Tackar ändå för en snabb support som man alltid kan råda och fråga till när man har problem, hoppas det löser sig snart.
Foto på Roger Carlsson

Roger Carlsson

  • 72 poäng
Jag har samma problem. Kan fortfarande göra en momsredovisning.
Foto på Roger Carlsson

Roger Carlsson

  • 72 poäng
Nu fungerade det dock :)
Foto på Lovisa Dacke

Lovisa Dacke, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 24,068 poäng 20k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej allihopa!

Detta är nu åtgärdat i programmet och ni ska ha möjlighet att kunna bokföra både momsrapporten och arbetsgivardeklarationen utan felmeddelanden.

Tveka inte på att återkomma till oss om ni upplever att problemet kvarstår.

/Lovisa

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.