Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

anders56
MEDLEM

export / kopia av bokföringsrapporter skapade i bokföringsrapportsgeneratorn

Skapat rapporter i bokföringsrapportsgeneratorn.
Nu vill jag kunna kopiera dessa i befintligt bolag för att anpassa olika varianter av rapporten som jag skapat.
önskar även kunna exportera rapporten för att importera i nytt företag, alternativt kunna exportera till andra användare

4 SVAR 4
anders56
MEDLEM

Märkt att man på befintlig installation kan köra rapporten på alla installerade företag. Rapporterna blir alltså tillgängliga till samtliga företag.
Men jag behöver kunna kopiera och anpassa rapporten till respektive företag.
Fortfarande även intresserad av att kunna göra en extern export.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Anders,

Mycket riktigt blir de tillgängliga i alla företag, detta då rapporterna sparas i de gemensamma filerna. Det man kan göra för att Flytta rapporter externt är om du tar en systemsäkerhetskopia under arkiv-säkerhetskopiering. Den kan du sen återställa i en helt annan datormiljö än i din egna. När du återställer den, får du välja vilka delar du vill återställa och kan då t ex enbart välja att återställa ju "Rapporter i rapportgeneratorn".



OBS! Viktigt att tänka på är att om du redan har rapporter skapade i Rapportgeneratorn så ersätt de helt och hållet av den säkerhetskopia du läser in.

Tack för din fråga.

/Victor
anders56
MEDLEM

Hur gör jag om jag vill göra en kopia av en skapad rapport för modifiering inom samma företag?
Vill slippa skriva om hela koden.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Du väljer då att klicka på Öppna Radmall resp. Öppna Kolumnmall när du har den rapport som du vill kopiera vald i listan. I den dialogen som kommer upp väljer du sedan kopieraknappen och anger ett nytt nummer på den nya rapporten du nu kommer att skapa.