Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Agronom Andersson
UTFORSKARE

Exportera fakturor från Visma Fakturering till byrå utan eEkonomi, Advisor, byråstöd etc....?

Kan man importera kundfakturor till Visma Administration, utan att gå via "Visma Advisor, Visma Byråstöd, Visma Eekonomi etc?
Jag bokför åt andra och trivs med Vismas stationära program på datorn (Administration, Skatt, Bokslut etc), men har sämre erfarenhet av Vismas molnbaserade program och ska avsluta dessa. Finns det någon möjlighet att ändå importera kundfakturor från kund? Via filöverföring på något annat vis. 
Vet ej hur Visma Fakturering fungerar. Har bara erfarenhet från samarbete i Eekonomi.

2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Du kan importera en säkerhetskopia från Visma Fakturering till Visma Administration, men då blir det ett nytt företag eller att du läser över det befintliga företaget så detta rekommenderar jag bara första gången du ska börja hjälpa någon, alltså inte löpande. Ska du sedan arbeta löpande med att bokföra så rekommenderar jag istället att skriva ut fakturajournaler från Visma Fakturering och använda som underlag för att bokföra i Visma Administration. 

Själv hade jag dock använt eEkonomi och arbetat i det tillsammans med den du hjälper. Eftersom programmet bokför mycket per automatik så kan du ta en mer rådgivande roll och guida i hur de ska lyckas på bäst sätt med företagandet och tänka på bästa sätt med sin ekonomi.
Det är enklare att bara kontrollera bokföringen och kunna lägga meddelanden på vad som behövs justeras, eller själv justera det. Antingen använder du Advisor för att enkelt få tillgång till eEkonomi, alternativt köper en extra användare till eEkonomi. 

Om de istället använder eEkonomi fakturering så kan du exportera en sie-fil med fakturor och inbetalningar och importera i Visma Administration. 

Hoppas detta gav svar på hur du kan arbeta på bästa sätt. Kanske finns det någon annan här som kan ge tips på hur de arbetar, om de har något knep. 

/Sanna
Agronom Andersson
UTFORSKARE

Ok tack. Fakturajournaler från Visma Fakturering kan passa mig, som underlag.