Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Exportera "Råbalans" till Excel

Jag skulle vilja få möjlighet att exportera en "råbalans" av samtliga resultatkonton på fil för att sedan själv bearbeta filen i Excel. Jag vill undvika att få med summeringar och sträck som kommer med om man exporterar en resultatrapport direkt.

5 SVAR 5
Fd medlem
Inte tillämpbar

Du installerar VFPOLEDB från Microsoft,
Skapar en dataanslutning i excel med hjälp av denna Visual FoxPro datadriver,
Där du läser in valfri tabell i en Pivottabell. T.ex VERRAD.DBF för verifikationsrader.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Jag testade precis detta men som ni skriver får man enbart upp verifiktationsraderna. Jag är, precis som Elisabeth, intresserad av att få Kontoplanen som en tabell. Vad är det för namn på denna motsvarande VERRAD.DBF?

Tack!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Den heter Konto.dbf och skall finnas i samma mapp som Verrad.dbf.
Hoppas det fungerar bättre för dig med den!

/Carl
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen,


Om man vill få upp Kontoplanen med nuvarande belopp, vad tar man för fil då?

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Eftersom utskriften du efterfrågar inte finns i programmet idag vill jag tipsa om att skapa en rapport i rapportgeneratorn. I vårt hjälpavsnitt Skapa rapport via bokföringsrapportgeneratorn kan du läsa om detta.

Vi har också partners som kan hjälpa till att skapa egna utskrifter, som du kan kontakta för att få hjälp.

Annars är det konto.dbf som kontoplanen ligger och i verrad.dbf som transaktionerna på kontona finns. Det finns ingen fil som innehåller endast konton och saldon. Det är väldigt viktigt att du kopierar ut filerna när du gör på det här sättet. Gör du ändringar i filerna i programmet finns det risk att företaget slutar att fungera.