Exportera order/fakturainfo till Excel - Administration

• 1
  • Idé
  • Uppdaterades för 7 år sedan
  • Under bevakning
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej Hej!
Jag har länge letat efter en funktion som styr exporten av tidigare order/fakturainfo till Excel från Visma Administration 1000.
Det finns en ganska enkel inbyggd funktion för att exportera enbart Företagsnamn samt antal artiklar. Vi skulle verkligen behöva en funktion som kan exportera lite mer detaljerat, följande till en excelfil:
*Kundnr
*Företagsnamn
*Adress(alla adressuppgifter)
*Email
*Telefonnummer
*Kontaktperson/Refrennummer
*Artikel
*Antal per artikel

Det borde egentligen inte vara så svårt att utöka den befintliga exportfunktionen till Excel.
Detta skulle vara ett oerhört bra komplement för oss som använder oss av databaser, då vi kan uppdatera befintliga kunder och marknadsföra andra artiklar som kan locka tidigare kunder.
Snyggt uppställt är alltid ett litet plus i kanten!
Någon som önskar samma funktion?
Tack för bra supporthjälp och alltid vänlig Service!
Foto på tmg

tmg

• 140 poäng 100 badge 2x thumb
  • ivrig

Publicerades för 7 år sedan

• 1
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Content Producer - Löneområdet

• 94,278 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Jag tar detta vidare som en idé till vår utvecklingsavdelning då jag inte hittar någon rapport som har allt detta. Tack för dina idéer!

I dagsläget rekommenderar jag rapporterna Ordersammandrag-artiklar, Fakturasammandrag-artiklar och Kundstatistik-artiklar. De innehåller information om vad som är fakturerat till en viss kund, men där finns ingen ytterligare information om kunden mer än kundnummer och kundnamn.
(Rapporten Fakturasammandrag-artiklar hittar du på vismaspcs.se).

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.