Bokföra extern representation - eEkonomi

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej!

På mitt jobb har de haft en helkväll med en stor kund till oss. Jag har i en kvittoredovisning fått in massor av kvitton med bla lunch, middag, lättare förtäring, barbesök, inträde på grönan, 5-kamp osv.. Min fråga är nu hur jag ska räkna ut avdraget på allt detta. Jag antar att inträdet på grönan är avdrag 180 kr per person men får jag göra något avdrag för 5 kampen eller blir det bara ej "extern rep ej avdragsgill"? Hur blir det med alla matkvitton? ska jag slå samman alla kvitton och räkna ut avdraget, dvs 90 kr per person eller gör jag 90 kr per person per kvitto? Vissa kvitton innehöll bara alkohol så jag antar att jag inte kan göra något avdrag alls på dessa kvitton?

VI har brutet räkenskpasår så de nya representationsreglerna för 2017 har ännu inte börjat gälla för oss.

Mycket tacksam för hjälp!

MVH
Hedvig
Foto på Hedvig

Hedvig

• 976 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Karl Wilsborn

Karl Wilsborn, Moderator

• 9,184 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Svårt att svara för detta specifika fallet, men det finns en del trådar om detta sedan tidigare. Kolla om du kan hitta svar i exempelvis denna eller denna tråden, eller kan du söka upp andra trådar där ämnet diskuteras. Hittar du inte svar på dina frågeställningar får jag nog be dig kontakta Skatteverket direkt istället.

Ha en trevlig helg!

/Karl 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.