Tidrapporteringsfunktion för eEkonomi

• 5
  • Idé
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • Genomförda
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Tidrapporteringsfunktion från en app för eEkonomi vore jättebra. Jag har tidigare använt Freshbooks för tidrapportering och fakturering. Nu när jag går över till Visma eEkonomi så känns det väldigt stenålder att jag ska behöva tidrapportera i ett system och sen manuellt föra över dessa tider till faktureringssystemet i eEkonomi. Nästan så att jag inte vet om jag tänker byta till Visma eEkonomi p.g.a denna stora brist.
Foto på victorregner

victorregner

• 192 poäng 100 badge 2x thumb
  • frustrerad

Publicerades för 6 år sedan

• 5
Foto på Karl

Karl

• 134 poäng 100 badge 2x thumb
Håller med, har själv behövt använda flera system för att registrera tid till ett projekt. Kör Harvest för tidsregistrering där finns det funktionalitet för att skapa en faktura med tidunderlaget , men sen får jag ändå manuellt kopiera och lägga in fakturan i eEkonomi. Hade varit trevligt ifall det fanns inbyggt istället.
Foto på Johan Green

Johan Green, Projektledare - Visma eEkonomi

• 3,570 poäng 3k badge 2x thumb
Hej!
Håller helt med er att det vore jättebra att kunna rapportera in tid direkt i Visma eEkonomi. Vi har en del annat som ligger tidigare på listan innan vi kommer till detta önskemål, men idén tar vi med oss in i kommande diskussioner.

Mvh
Johan
Foto på regnergustafsson

regnergustafsson

• 60 poäng
Hej Johan.

Någon statusuppdatering gällande tidrapportering i Visma eEkonomi?

mvh
Victor
Foto på helenalepisto

helenalepisto

• 102 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Tidsrapportering i eEkonomi.

kan man ha tidsrapportering i eEkonomi

Notera: Detta samtal skapes från ett svar på: Omvänd byggmoms - eEkonomi.
Foto på Johan Green

Johan Green, Projektledare - Visma eEkonomi

• 3,570 poäng 3k badge 2x thumb
Hej igen!
Som jag nämnde tidigare är detta något vi gärna ser som en framtida funktion och/eller koppling till eEkonomi. Jag kan dock inte ge några mer detaljer än att det finns med som ett intressant önskemål på vår backlog och ber att få återkomma när vi har mer information i ärendet.

Mvh
Johan
Foto på CTT AB

CTT AB

• 332 poäng 250 badge 2x thumb
Ett tips skulle ju kunna vara att ha detta som ett tillägg, liksom order eller offert.
Förslag är att detta skulle kunna integreras som en egen app, där man kan ställa in vilka uppgifter förutom själva tiden som ska redovisas. Allra helst med en attesteringsfunktion där kunden kan godkänna direkt i appen. Allt detta förs sedan över till fakturering direkt automatiskt liksom i order-tillägget.
Foto på Henrik Johansson

Henrik Johansson, UX Designer - Visma eEkonomi

• 1,132 poäng 1k badge 2x thumb
Tack för era önskemål här i tråden. Jag har varit i kontakt med de flesta av er på telefon för att höra hur just era företag ser ut och hur ni registrerar er tid idag. 

Är det fler som har behov av att registrera tid tillsammans med Visma eEkonomi så tar vi gärna emot era synpunkter. Skriv gärna ett par rader om hur just ditt företag ser ut och hur du registrerar din tid idag så att vi kan ta med oss detta i våra framtida diskussioner. 

Mvh Henrik
(Redigerad)
Foto på Andreas Damberg

Andreas Damberg

• 3,018 poäng 3k badge 2x thumb
Jag använder en app som heter Tidrapport på min Android. Den fungerar som en timer där jag kan skapa Projekt för en kund, kan även pausa den vid rast. Sedan tar jag upp en rapport som specifierar tiderna. Jag kan även lägga in utgifter för material och den kan även "spela in" när jag reser mot milersättning, både km som tid. Eftersom jag arbetar som snickare måste jag hålla reda på vad som är arbetstid på plats och ex restid då det inte ger rot. Då jag har timanställda har de även en timer per projekt så jag kan använda samma underlag för fakturering som lön. Appen är något omständig, det tog ett antal försök att göra alla inställningar och exporten är manuell. 

Det hade ju varit fint om man på något sätt kunde spela in detta i en VIsma-app som sedan kan exportera till ett fakturaunderlag och lönunderlag.
Foto på Tomasmaleri

Tomasmaleri

• 60 poäng

Hej!

Är helt ny på onlinesystemet och upptäckte idag när jag skulle fylla i tidrapport från anställda att det inte fanns. Kunde inte hitta ngt i alla fall.

Vi har haft visma lön på datorn och det funkar bra med tanke på att man har koll på alla timmar samt att man skriver ut lönelappen i samma program.

Detta i eEkonomi verkar inte lika bra :/

Med vänlig hälsning Helena

Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Community Manager

• 19,968 poäng 10k badge 2x thumb
Hej på er! 

Jag har glädjen att meddela att vi snart kommer att släppa ett tillval för tidsregistrering. Gå in och följ tråden Kan jag registrera tid i Visma eEkonomi? för att få löpande information. 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.