Fakturanummer - eEkonomi

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

När jag bokför en leverantörsfaktura klagar visma på att en faktura med det numret redan finns. Men det gör det inte för den leverantören. Kan det vara så fel att systemet jämför med fakturanummer för andra leverantörer??
Foto på Lars R

Lars R

• 9,032 poäng 5k badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Susan Åklundh

Susan Åklundh, Fd Moderator

• 15,664 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Lars R,

Förmodar det är texten "En faktura med samma nummer finns redan registrerad" som du fick upp?

När jag testar i mitt program och väljer en annan leverantör men använder samma Lev.fakturanummer som på en tidigare skapad faktura och annan leverantör får inte jag upp detta meddelande.

Kan det vara så att du skapat Leverantörsfakturan och innan den var klar så bytte du leverantör?
Isåfall finns meddelandet kvar - om du då ändrar en siffra i Lev.fakturanumret försvinner rutan med meddelandet och du kan sedan ändra tillbaka till ursprungsnumret utan att meddelandet kommer upp på nytt.

Om du inte gjort som i mitt exempel rekommenderar jag att du kontaktar oss vi chatt eller telefon så vi får kolla på varför detta uppstår just hos dig.

Ha en fin dag
/Susan

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.