Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Fakturatexter integration mot Severa

Vi har precis bytt till Visma Administration 1000 med integration mot Visma Severa. Vi blev ytterst förvånande att det inte går att få med fakturaanteckningarna på de faktiska fakturorna. Vi har fått kunskap om att fakturatexten förs över från Severa till Administration och då lägger sig under Kommentar men att det inte finns någon överföring till fakturan från kommentarsfältet.

Vi vill, som de flesta andra, jobba smart och effektivt och minimera handpåläggning. Som det är nu så behöver vår ekonomiansvarig manuellt kopiera in överförd text till en fakturarad i Administration för att den ska komma med. Detta känns väldigt oeffektivt då vi har fakturatext på de flesta av våra fakturor. Det känns också märkligt att det här "problemet" finns då vi tänker att det är ganska vanligt att ha med en övergripande text på sina fakturor och vi har förstått att integrationen mellan de här två systemen har funnits länge och har då ingen annan efterfrågat detta?

Är det här något som ni planerar se över framåt? 
Vi är också nyfikna på att höra hur andra jobbar som har dessa två system integrerade?

Mvh
Karin

4 SVAR 4

Vi har hjälpt kunder som har behövt kundanpassad integration till Severa tidigare. Då har man sparat  manuellt arbete genom det som har motiverat en extra kostnad.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej, OK skulle vi kunna få en offert på vad det kostar att utveckla så det går att föra över de anteckningar som hamnar i kommentarsfältet till ett textfält på fakturamallen?
Mvh
Karin

Hej, gärna, skickar du ett mail på info@avazon.se så svarar jag på mailet.
//Christer
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Christer,
Jag har mailat dig och försökt nå dig per telefon ett par gånger utan att lyckas få tag på dig. Vi skulle gärna få in ett kostnadsförslag på en integration för att få vår fakturering att fungera som vi önskar. Har du möjlighet att återkomma?
Mvh
Karin