Fakturaunderlag i Advisor - Kan ge olika utfall vi samma utsökning?

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 12 månader sedan
  • Besvarad
En av våra konsulter upplever att vid framtagning av fakturaunderlag i Advisor (under fliken "Skapa fakturaunderlag") så varierar antalet poster till och från, trots exakt samma filterinställningar vid varje utsökning och att inga ytterligare tidsregistreringar har skett sinsemellan. Ändringen i antalet poster som dyker upp kan ha skett exempelvis genom att konsulten byter flik i Advisor, t.ex. hoppar mellan "Skapa faktureringsunderlag" och "Fakturaunderlag".

Är detta en problem som är allmänt känt hos Visma eller för någon annan användare? Konsulten som upplever problemet använder webbläsaren Chrome. Kan det ha något konstigt med kakor/cookies eller dylikt tro? Jag vet att Chrome tidigare har spökat med Advisor bl.a. när man vill göra massuppdateringar i kundlistan, och rutan med kundlistan som ska massuppdateras visar på ett annat urval och antal än det man gjort filterinställningarna på.

Tack på förhand.
Foto på matnyr

matnyr

  • 170 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Victor Magnusson

Victor Magnusson, Employee

  • 9,864 poäng 5k badge 2x thumb
Hej,

Det låter onekligen konstigt. Det kan såklart förekomma fall av problem med cachen (det är något vi brottats med i perioder), men det låter konstigt om det skulle visa sig på detta sättet. Att göra en rensning av cache, är absolut något som man kan testa. Hade i annat fall varit väldigt bra om konsulten kunde dra en chat till oss när problemet uppstår, så att vi kan djupdyka lite i det och titta lite djupare på hur exakt det visar sig. Då blir det lättare att se om det finns naturliga orsaker eller om det är något som vi skulle behöva titta djupare.

Tack för din fråga.

/Victor