Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Annika47
MEDLEM

Delfakturering - eEkonomi

Jag har visma Eekonomi, kan man göra en delfakturering i det programet ? Om, hur gör man ? Har kunder som jag ska fakturera en summa ex 1000kr de ska hålla inne 100kr för inneståendemedel fram tills jobbet är helt klart och godkänt. . Då ska de betala resterande 100kr.
Blir tre sådana fakturor och innan jobbet är klart så kommer det ju vara tre fakturor som ej är fullbetalda innan allt är godkänt. Kan ju dock ta ett par veckor till.
Hur kan jag göra?
1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej! 
Det finns ingen särskild funktion för delfakturering. Den möjlighet som finns är om du använder dig av det extra tillvalet Order. Då kan du skapa en order på totalen men välja att bara fakturera en del av ordern. Du får sedan en restorder som du kan fakturera när det är dags. 

Fungerar det inte för dig att använda ordermodulen så kan du skapa en faktura, skriva med en information på fakturan att de bara ska betala en del av beloppet. Du får in delbetalningen och fakturan får sedan ligga kvar delbetald i systemet. Du kan bara ha ett förfallodatum och jag tänker att det är bäst att välja förfallodatumet då du vill ha in första betalningen. Du får sedan stå ut med att fakturan blir förfallen tills du får in resterande betalning. 
Det finns ingen begränsning i programmet utan du kan ha en faktura som ligger obetald hur länge du vill. När du får sista betalningen så registrerar du det som en betalning som vanligt. 

Hoppas att något av detta kan fungera för dig. 🙂
Ha det gott! 

/Sanna