Fakturering hittar inte E-postprogrammet i Windows8

• 0
  • 3
  • Fråga
  • Uppdaterades för 9 månader sedan
  • Besvarad
Visma fakturering säger att inget epostprogram är associerat... Men det fungerar från tex Webläsaren. Tips!!!???
Foto på Pumba

Pumba

• 110 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 6 år sedan

• 0
  • 3
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 92,164 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

För att kunna skicka fakturor via mejl krävs att du har ett lokalt installerat e-postprogram. Till exempel Windows Mail eller Microsoft Outlook.

Om du använder dig av ett webbaserat e-postprogram får du skapa .pdf av dina fakturor som du sen bifogar i dina mejl.

Om du har ett lokalt e-postprogram kan du kontrollera att registernycklarna ligger som de ska, följ Pers instruktion i tråden: Ingen MAPI kompatibel epost klient finns installerad - Administration
Foto på Pumba

Pumba

Jag har bara det mailprogram som följer med w8. (som en app, i startmenyn). Det funkar om man använder mailto: på en hemsida tex. Provade Pers instruktioner, ingen lösning. Så problemet finns någon annanstans.
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 92,164 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Jag kikade vidare lite på det här med att använda appen som följer med Windows 8.
Appen är inte MAPI-kompatibel, vilket krävs för att skicka mejl direkt från programmet.

Så för att kunna skicka fakturor direkt från programmet krävs till exempel Windows Mail som du kan hämta gratis från Microsofts hemsida.
Foto på Pumba

Pumba

Tack för svar. Då vet jag vad som krävs. :-)
Foto på Singnstuff

Singnstuff

• 156 poäng 100 badge 2x thumb
This reply was created from a merged topic originally titled
Visma får ingen kontakt med epostprogrammet, jag har windows 8. - Enskild Firma.

Jag är ny användare och inte superbra på datorn med nytt windows, behöver en guide som kan koppla ihop visman med e-postkontot.
MVH Hanna
Foto på MathzF

MathzF

• 82 poäng 75 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Skicka fakturor via epost direkt från programmet - Enskild Firma.

Jag har bytt dator (Windows 10 pro) på jobbet och lyckats att installera enskildfirma-programmet.
Problemet är nu att jag inte kan skicka fakturor med e-post och lyckas inte att koppla ihop mitt e-postprogram med bokföringsprogrammet: . E-postprogrammet är Windowsmedföljande app "E-POST" version 16005.10730.20084.1000. 
Hur skall jag lösa detta ??