Fakturering i Advisor

• 1
  • Idé
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Genomförda
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

I Advisor skulle man behöva ha fler urvalsmöjligheter mm när man ska skapa fakturaunderlag.
- om man vill skapa fakturaunderlag för ex de 10 största uppdragen, eller enbart kunder med fast pris skulle man vilja fylla i tom. datum och sedan "bocka för" att man vill skapa fakturaunderlag för dessa i listan på kunder som dyker upp. Nu måste man antingen göra en och en eller i avmarkera väldigt många.
- Jag skulle vilja se hur mycket fakturaunderlaget är totalt i pengar utifrån det urval och datum jag gör, samt se hur det förändras när jag "sparar underlag till senare"
- jag skulle vilja kunna skriva ut underlaget om jag vill gå och diskutera detta med en handläggare som inte gör sin egen fakturering
- jag skulle vilja kunna sätta ett belopp och avmarkera/markera alla underlag med ett belopp under valfritt belopp ex 1000 kr för att inte behöva klicka bort alla dessa underlag en och en.
- Jag skulle vilja att en handläggare kan tala om att ett uppdrag är klart så att jag som fakturerar vet det utan att behöva fråga. en koppling till bevakningslistan så man i faktureringen kan se om uppdraget är klarmarkerat eller inte utan att behöva byta fönster.
- Om någon har använt fel eller blandat olika aktiviteter vill jag kuna ändra det i fakturaunderlaget.
- Jag vill kunna slå ihop flera aktiviteter och/eller uppdrag så det blir en text på fakturan som jag dessutom vill kunna redigera själv. Ex flera personer är inblandade i ett projet, då är det inte säkert att man vill att exakt aktiviteterna kommer ut på fakturan utan vill kunna slå ihop allt och skriva en beskrivande text istället.
- Det vore bra med en aktivitet typ "diverseprodukten" som man kan byta text på i faktureringen så man kan få en beskrivning på fakturan utan att produkten måste skrivas ut som diverse på kundfakturan.
Foto på Magnus T

Magnus T

• 998 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 5 år sedan

• 1
Foto på Mathias Vahlgren

Mathias Vahlgren, Produktansvarig - Visma Advisor och Visma Byråstöd

• 6,370 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Magnus!
Tack för dina synpunkter på förbättring av Visma Advisor. Jag tar med dessa förbättringspunkter till vår utvecklingslista. När och vilka delar som kommer göras kan jag dock inte svara på i dagsläget.

Med vänliga hälsningar

Mathias
Foto på Mathias Vahlgren

Hej!
Den senaste tiden har vi genomför en mängd förbättringar i fakturaunderlaget som jag tror har hjälpt er mycket, bland annat har vi genomför följande förändringar:

- Ni kan nu välja att ta bort ett helt uppdrag på en gång från ett fakturaunderlag
- Fakturarader som inte innehåller något värde, det vill säga 0 kronor, visas inte längre som fakturarad och förs inte heller över till ekonomisystemet
- Ni kan byta såväl uppdrag som aktivitet på en registrering i ett fakturaunderlag
- Ni kan backa samtliga ej godkända fakturaunderlag på en gång
- Under Underhåll - Byråinställningar kan ni nu välja om ni vill ha delsummeringar i fakturaunderlagen eller inte
- Ni kan nu välja att skapa upp enstaka fakturaunderlag på första fliken i fakturadelen. 

Med vänliga hälsningar

Mathias Vahlgren
Foto på Magnus T

Magnus T

• 998 poäng 500 badge 2x thumb
Jodå nu känns faktureringsdelen, utefter våra behov, riktigt bra!!
Med vänlig hälsning
Magnus
(Redigerad)
Foto på Mathias Vahlgren

Officiellt svar
Hej!
Från och med idag kan du även redigera utlägg direkt i fakturaunderlaget. 

Vänliga hälsningar

Mathias Vahlgren

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.