Fel datum - eEkonomi

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 veckor sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Jag har gjort en extra pensionsinbetalning av skattemässiga skäl. Banken visar att pengarna drogs 29/12 men programmet säger 2/1 -19
 Hur gör jag för att ändra? det är viktigt att just denna hamnar på rätt år
Foto på Pilegard Traning

Pilegard Traning

  • 170 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 3 veckor sedan

  • 0
  • 1
Foto på Ekonomiforvaltning AB

Ekonomiforvaltning AB

  • 1,896 poäng 1k badge 2x thumb
Hej 

Kan du inte ändra direkt i verifikationen? Vet att det går i ex adm. 500

Anette
Foto på Pilegard Traning

Pilegard Traning

  • 170 poäng 100 badge 2x thumb
hur menar du? om jag trycker på ändra i bankhändelsen så kan jag inte ändra datumet
Foto på Ekonomiforvaltning AB

Ekonomiforvaltning AB

  • 1,896 poäng 1k badge 2x thumb
Om du står inne på verifikationen, ändrar datum och trycker registrera, funkar inte det?
Foto på Pilegard Traning

Pilegard Traning

  • 170 poäng 100 badge 2x thumb
den ligger som ej bokförd i kassa-bankhändelser. det blir ju först en verifikation när jag  matchat denna betalning. Men vill inte matcha på fel datum, sen hamnar den som en verifikation, men klickar jag på någon av de andra så kan man ej ändra datum
Foto på Ekonomiforvaltning AB

Ekonomiforvaltning AB

  • 1,896 poäng 1k badge 2x thumb
Okej, har du öppnat ett nytt räkenskapsår? Kanske du har fel år öppet?

Om inte så tror att du behöver kontakta supporten, jag kan inte hjälpa dig tyvärr.
Lycka till // Anette
Foto på mikael pettersson

mikael pettersson

  • 57,424 poäng 50k badge 2x thumb
Om du inte får ordning på ditt bokföringsprogram så får du ta upp pensionsbetalningen i inkomstdeklarationen ändå. Det är yrkandet till skatteverket i deklarationen som är avgörande tillsammans med din kvittens från banken att premien ör betald.

Mikael
Foto på Theodor Ahlström

Theodor Ahlström, Moderator

  • 4,004 poäng 4k badge 2x thumb
Hej Pilegard Traning,


Precis som du säger så går det inte att ändra datumet direkt under kassa- och bankhändelser om transaktionen har synkats in genom en bankkoppling.


Jag skulle behöva lite mer information och bilder för att felsöka vidare i ärendet men känner inte att jag vill ta det över forumet. Jag kommer att mejla till dig angående den information vi behöver så kikar vi vidare på ärendet.


/Theodor