Fel i antalet kundetiketter - eEkonomi

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Pågående
  • (Redigerad)
Jag har hittat ett fel. Jag anmälde det till Support där jag skrev att någon som arbetar med systemet KUND kan kontakta mig så förklarar jag. Supporten kunde inte ta mot ärendet om jag beskrev vad det var.
Varför tog inte support emot? Jag beskrev ju att det var en bugg i KUND. 
Jag svarade att då får det vara fel i systemet. Jag vet det ju. Hls Carina LNotera - Den här konversationen skapades från ett svar på: Kända programfel i eEkonomi-familjen.
Foto på carlin

carlin

  • 130 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

  • 1
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Content Producer - Löneområdet

  • 94,174 poäng 50k badge 2x thumb
Hej Carina!

Mina kollegor på supporten brukar absolut kunna framföra buggar som kommer in via telefon eller chatt. Det vi vill säkerställa är att vi antingen får samma problem hos oss eller om vi inte kan återskapa det hos oss så behöver vi kika på hur det ser ut i ditt program.
Du får gärna beskriva ditt problem här i tråden så ska jag hjälpa dig vidare.

/Anna
Foto på carlin

carlin

  • 130 poäng 100 badge 2x thumb
(Redigerad)
Foto på carlin

carlin

  • 130 poäng 100 badge 2x thumb
Kan också berätta att under Inställningar Kundetiketter ser det ut som de första 50 etiketterna hamnar i bokstavsordning. Läggs ny etikett till under KUND kan det störa bokstavsordning så t.ex. en etikett med Ö hamnar före en som börjar på r.s .t etc. vilket blir rörigt innan man upptäcker att etiketterna INTE är raderade utan bara inte syns. 
Jag lade upp nya etiketter och tyvärr inte med exakt samma ord. Fick sedan försöka komma ihåg vilka kunder jag hade uppdaterat för att ta bort etiketter så det inte blev dubbletter. Hamnade etiketten nedanför 50 strecken i KUND fick uppdateringen göras via Inställningar. 
Foto på Lovisa Dacke

Lovisa Dacke, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 24,068 poäng 20k badge 2x thumb
Hej!

Jag vill börja med att be så hemskt mycket om  ursäkt för att det dröjt innan vi återkommit här i tråden.

Jag testade scenariot som du beskriver med kundetiketterna när du har fler än 50 stycken och jag får samma resultat här hos mig, vi kommer självklart att kika vidare på det problemet och återkopplar här i tråden så fort vi har mer information.

Ha en fin dag!

/Lovisa