BIC/Bank ID is missing or incorrect - eEkonomi

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Vi använder Handelsbankens bankkoppling och har många utlandsbetalningar. Sedan det nya filformatet infördes (PAIN001) har vi nu 5 incidenter där BIC och landskod saknats i filen och därmed har betalningen avvisats.
Jag har inte hittat någon gemensam nämnare och alla leverantörer har används tidigare med det gamla filformatet utan problem.
Foto på TGC

TGC

  • 2,412 poäng 2k badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

  • 1
Foto på Lovisa Dacke

Lovisa Dacke, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 24,048 poäng 20k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej igen!

Vi har nu åtgärdat problemet som du råkat ut för när det gäller de stoppade betalningar med felmeddelandet "Rc04 - BIC/Bank ID is missing or incorrect".
De leverantörsfakturor som redan har blivit stoppade behöver du manuellt betala på banken men nya fakturor ska inte bli stoppade.

Tveka inte på att återkomma till oss om ni upplever att problemet kvarstår. 

Ha en fin dag!

/Lovisa