Fel i utskriftsmall med AnnanBen och annat språk - Administration

• 3
  • Problem
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Jag kör inte senaste versionen, men har inte sett att detta skulle varit åtgärdat.
I v2014.12 händer följande på en utskriftsmall som använder funktionen Annanben() och där språket på ordern (i det här fallet) inte är ursprungsspråk utan språkkoden EN (engelska).

Det dyker upp endera tomma rader eller "J" lite blandat. Det är alltså inte frågan om att det kommer på samma artikel varje gång, utan det är olika för varje utskrift.
Jag har också kontrollerat artikelregistret så att annan benämning på engelska verkligen är tom och det är de.

Detta villkor används:
%radtyp="" och Annanben()!=""
och denna funktion:
AnnanBen()

Det fungerar utmärkt ifall man kör på svenska, dvs. benämningarna på flik 1 i artikelregistret används.
Problemet kommer på kunder som har annat språk och benämning för det språket används från flik 5 i artikelregistret.

Det här fenomenet har jag inte sett tidigare.

Jag får exakt samma fenomen om jag testar med standardmallen som följer med.

Foto på Thomas

Thomas

• 3,236 poäng 3k badge 2x thumb

Publicerades för 4 år sedan

• 3
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 93,506 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Det låter väldigt konstigt. Vi kan inte återskapa det här hos oss, så jag skulle föreslå att du kontaktar mina kollegor på telefon 0470-706200 så kan de kika på hur det ser ut hos dig.

/Anna
Foto på Thomas

Thomas

• 3,236 poäng 3k badge 2x thumb
Hej!

Jag kanske skulle ha talat om att det verkar gälla enbart "Extra orderdokument". Order, faktura och följesedel fungerar utan problem.
Foto på Petra Argus Turesson

Petra Argus Turesson, Fd Moderator

• 3,274 poäng 3k badge 2x thumb
Hej!

Kontakta mina kollegor på supportavdelningen på 0470- 70 62 00, för att lättast hitta vad det beror på. 
Foto på KenArd

KenArd, Champion

• 48,276 poäng 20k badge 2x thumb
Hej där i j mystiken,
Har också råkat ut för detta flertal gånger och det ät alltid relaterat till att jag editerat någon mall. Det verkar slumpartat och lösningen har varit att skapa en ny mall;(

Kenneth
Foto på sharkgordon

sharkgordon

• 2,234 poäng 2k badge 2x thumb
vi får oxå dessa J ibland med på visa dokument.
Foto på ChristerC

ChristerC

• 1,534 poäng 1k badge 2x thumb
Vi har alltid med dem på utskrifter där annan benämning saknas på andra språk om det står något på den svenska sidan. Detta gäller alla utskrifter från ordererkännande till faktura.
(Kör senaste ver.)
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,930 poäng 20k badge 2x thumb
Hej på er, 

Nu har vi äntligen hittat orsaken bakom detta fenomen och kunnat åtgärda det i version 2015.22. Uppdateringen finns tillgänglig för nedladdning. :-)
Foto på KenArd

KenArd, Champion

• 48,276 poäng 20k badge 2x thumb
Den som söker ska finna;)

KA
Foto på sharkgordon

sharkgordon

Hej, vi lyckas på ngt sett få med dessa "J" på vissa fakturautskrifter även fast vi nu använder oss av 2015.23. Hur ser felet ut i mallnivå? Vi använder en egen version av fakturamall Silver.
Foto på Helene Struthers

Hej! Det var lurigt! Jag ser till att vi ringer upp dig och kikar på detta. 
Foto på sharkgordon

sharkgordon

Tack för hjälpen med felsökningen, det verkar som att det löst sig, iallafall på de exempel jag hade, när jag nu ändrat i villkoren på vissa av fälten i fakturamallen.
Foto på Helene Struthers

Kalas, tack för återkopplingen! Vi kan iallafall konstatera att det finns anledning att se över fler element i mallen där J uppstår när vissa villkor inte uppfylls. Bra att det det går att lösa i mallen och komma runt det, som i ditt fall, men när vi får tillfälle ska vi gå igenom dem och se om vi kan undvika problemet helt. 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.