Fel med autoinvoice - skicka leverantörsfakturor som pdf till inskanningscentral - Administration

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 3 dagar sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
När vi skickar pdf- leverantörsfakturor till mejladressen org.nr.@autoinvoice.se så får vi hela tiden följande felmeddelande.E-mail sent to automated system is not on the approved customer list, please contact your invoice processing service provider.Någon som har erfarenhet med detta eftersom Visma Supporten beter sig väldigt långsamt och oförmågen att lösa problemet?
Foto på bjornsteltner

bjornsteltner

  • 132 poäng 100 badge 2x thumb
  • frustrerad

Publicerades för 1 vecka sedan

  • 0
  • 1
Foto på Davor P

Davor P, Champion

  • 24,514 poäng 20k badge 2x thumb
Har kunden aktiverat tjänsten?
Kan de inte ta emot som EDI direkt istället?

Eftersom det är en AUTOINVOICE adress kan jag tycka att det borde fungera att gå direkt på källan. Detta gör dessutom att mottagaren slipper "straffavgiften" på 5 kr/faktura.....

//Davor P
Foto på bjornsteltner

bjornsteltner

  • 132 poäng 100 badge 2x thumb
Ja då får du fråga Visma om dom har aktivert tjänsten eftersom det är Vismas inskanningscentral som ska ta emot pdf-leverantörsfaktura för att jag sedan kan läsa in leverantörsfakturan i mitt system.
Foto på Mia Sundin

Mia Sundin, Moderator

  • 2,546 poäng 2k badge 2x thumb
Hej Björn

Jag ser att du har varit i kontakt med supporten och att ärendet har löst sig.

Ha en fin dag!

//Mia