Fel tecken i Visma Enskild Firma

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 7 månader sedan
  • Besvarad
Se bifogad bild. Har upptäckt detta nyligen, vad kan det bero på?
Foto på daryl

daryl

• 368 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

• 10,206 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Daryl,

Jag gissar att det kan vara så att du saknar ett typsnitt som programmet behöver.
Gå i under kontrollpanelen - teckensnitt och se om du har MS Sans Serif Normal.
Om inte så kontakta antingen supporten här eller ladda ned det via internet.

Om det inte är det så kontrollera även dina landsinställningar och språkinställningar även de i kontrollpanelen.

Återkom om det inte löser sig.

/Cecilia
Foto på daryl

daryl

• 368 poäng 250 badge 2x thumb
Hej Cecilia,
Det verkar som jag har fonten installerad. Och tittar man på min bifogade bild från innan så fungerar vissa meningar som har åäö i sig medan andra (de flesta) inte har det. Jag gissar det borde vara samma font i alla meningar där?

Mina lands- och språkinställningar har inte ändrats sen nåt år tillbaka, det står Sverige som land och jag kör engelska som operativsystem- språk. Har inte sett det här problemet i något annat program i Windows.

Mvh,
Daniel
Foto på Fanny Örnberg

Fanny Örnberg, Moderator

• 3,924 poäng 3k badge 2x thumb
Hej Daryl,

Troligtvis har dina språkinställningar ändrats på ett eller annat sätt. Programmet kan uppträda på detta sätt när du inte har valt svenska som systemspråk. Systemspråk ändrar du i Kontrollpanelen - Klocka, språk och nationella inställningar - Nationella inställningar - Administrativa inställningar - Ändra systemspråk.

Vi undersöker vidare kring varför systemspråket i Windows påverkar ditt program.

Återkom om du har fler funderingar kring detta eller om det skulle vara fortsatta problem!

/Fanny
Foto på skenbild

skenbild

• 140 poäng 100 badge 2x thumb
Hej! Jag har samma problem, mitt systemspråk är inställt på svenska och jag har fonten istallerad!

Mvh 
Ingemar
(Redigerad)
Foto på Kristina Gunnarsson

Kristina Gunnarsson, Moderator

• 4,432 poäng 4k badge 2x thumb
Hej Ingemar, 

Eftersom du har kontrollerat att teckensnittet MS Sans Serif Normal (viktigt att det heter exakt så – finns ibland flera som heter Sans Serif) finns upplagt under Kontrollpanelen – teckensnitt samt att ditt systemspråk är korrekt inställt (Kontrollpanelen - Klocka, språk och nationella inställningar - Nationella inställningar - Administrativa inställningar - Ändra systemspråk) så rekommenderar jag att du tar kontakt med oss på supportavdelningen så får vi kontrollera varför du får dessa felaktiga tecken. 

Välkommen!
/Kristina