Fel vid synkronisering, uppgifter behöver kompletteras - Lön anställd

  • 0
  • 2
  • Fråga
  • Uppdaterades för 8 månader sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Jag får följande felmeddelande, men checklistan är klar och jag kan inte se vad som i såfall saknas: "Överföring till Visma Lön anställd är klar men uppgifter behöver kompletteras i tjänsten innan du kan gå vidare. Tjänsten öppnas därför i ett nytt fönster i din webbläsare. Synkroniseringen avbryts" Jag vill ansluta många av våra anställda, men vill få det att fungera för de som tidigare haft Visma Stämpla först. Med vänlig hälsning Kristina Fraktkompaniet AB
Foto på Kristina K

Kristina K

  • 194 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 10 månader sedan

  • 0
  • 2
Foto på Tobias_H

Tobias_H

  • 242 poäng 100 badge 2x thumb
Jag fick samma felmeddelande och då berodde det på att jag hade några scheman som ej var kompletta. De visades röda. Kolla det!
Foto på Lars

Lars

  • 82 poäng 75 badge 2x thumb
Jag får samma meddelande men förstår inte vad jag skall komplettera! Det går inte att låsa lönekörningen och jag blir så förtvivlad!!
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

  • 8,786 poäng 5k badge 2x thumb
Hej,

När man får detta meddelande så beror det alltid på ej kompletta scheman eller avtal. Dessa är då rödmarkerade.
Kontrollera även de schema och avtal som är markerade som inaktiva.
Finns det möjlighet att komplettera dem även om de inte ska användas så gör gärna det.

Under Avtal är det vanligt att tex detaljhandeln är rödmarkerat och inkomplett och det beror i så fall på att det på flik OB-regler saknas en starttid för företaget ordinarie arbetstid.
Under menyn Schemaläggning - Arbetsscheman beror det oftast på att deltidsscheman ej har ett valt heltidsschema på raden Baserat på heltidsschema.

Kontrollera gärna också att ni inte har två scheman med helt identiska namn.

Om ni ändå inte får det att fungera så kontakta gärna supporten via kontakta oss då vi gärna då vill titta på det tillsammans med er.

Ha en fin dag!
/Cecilia