Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Helen_31
MEDLEM

Fel vid uppladdning av jpg - eEkonomi

Detta hände förr med jämna mellanrum men nu har det varit lugnt ett tag fram tills idag. Det går återigen inte att ladda upp bilagor i jpg-format. Jag får felmeddelandet att det är fel filformat men filerna är definitivt jpg-format. Jag har döpt om filerna flera gånger ifall det är det som krånglar men det hjälper inte heller. Vad är det för fel?
5 SVAR 5
Khedron Wilk
CHAMPION

Chansning: testa att döpa om filerna så det inte finns något mellanslag i filnamnen. Vismas system är inte helt med i matchen för det gäller modern tecken/filnamns-användning.
Helen_31
MEDLEM

Det funkar tyvärr inte heller. Har testat det och även att ta bort siffor osv. Ofta brukar det vara så att det inte funkar en dag men sen nästa dag så funkar det igen med samma fil och samma filnamn.

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Helen,

Är det när du går via Inköp - Bildunderlag - Ladda upp fil du får detta fel? 
Eller är det när du är inne på en leverantörsfaktura och väljer koppla bild?
Kanske är det rent av en bilaga till en kundfaktura du söker ladda upp inne på Kundfakturor - Ny kundfaktura - Bifoga pdf?

Du skriver att det är en pdf du försöker ladda upp, men namnet är .jpg.
Är det så att ni har ett filformat men döpt den till något annat formats ändelser?

Skulle vilja att ud högerklickar på filen på din dator och väljer egenskaper, vad står det för filtyp/filformat där?
Skriv även vad storleken på filen är.

Kan du öppna pdf:en på datorn utan problem eller får du något fel redan då?
Finns filen nersparad på din dator eller hämtar du den direkt från ett mejl / dropbox?

Ha det gott!

/Sofia 
Helen_31
MEDLEM

Hej!
Jag skrev visst fel. Det är en JPG-fil jag försöker ladda upp. Eller rättare sagt flera olika. Det är mobil-bilder på kvitton så det ska vara JPG-filer. Jag har försökt både via "inköp och bildunderlag" och genom att gå in via matcha och sedan välja ladda upp bild. Jag får samma fel vilken väg jag än går. Vad är det för storleksbegränsningar ni har på filer? Filen är bara 93 kb så det borde inte vara något problem.

PDF-filer funkar men just JPG-filer verkar inte fungera över huvud taget. Jag gjorde om en av bilderna till png-fil och då funkar det.

Lisa Henriks
PRODUCT OWNER

Hej Helen! 

Vi vill gärna att du kontaktar oss och skickar in bilderna till oss så vi kan felsöka lättare. Något knas är det, för självklart ska det vara möjligt att ladda upp filer med den filtypen och storlek.
Via Kontaka oss hittar du våra kontaktvägar.