Felaktig inloggning kommandot kan inte utföras /vid synkronisering med - Visma Tid

  • 1
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
felaktig inloggning komandot kan inte utföras /vid synkronisering med visma tid
Foto på larsc

larsc

  • 82 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

  • 1
  • 1
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 8,120 poäng 5k badge 2x thumb
Hej larsc
Bara så jag förstår dig rätt, är det när du ska synkronisera med WebbTid som du får meddelandet? I så fall så vill jag att du tittar in på hemsidan  där har vi skrivit om just om att kan inte synkronisera med WebbTid. Om det är vid annat tillfälle kanske du kan beskriva lite mer när du får problem.
Foto på MartinS

MartinS

  • 60 poäng
Hej jag har adminbehörigheter i aktuellt företag. Var tvungen att byta lösenord när jag skulle in och skriva tid i Visma Webbtid. Sen dess kan jag inte synka Visma Tid med Webbtid, får samma felmeddelande som ovanstående. Vi fjärransluter till extern dator med mjukvaran. 
Har följt det ni skriver på er hemsida om att koppla bort företaget från Vismas webbtjänster - Det hjälper inte.
Så fort jag loggar in i Visma Tid/startar programmet blir jag autoinloggad på "Min sida". Det är det som är problemet. Loggar jag ut där och loggar in igen startas IE och det hjälper inte att jag loggar in i IE. Jag behöver få fram pop-up rutan från Visma Tid som ber mig logga in i spcs igen, hur gör jag det?

Snälla hjälp mig, fattar inte att ni tvingar folk att byta lösenord när saker sedan slutar att fungera...
(Redigerad)
Foto på MHultin

MHultin

  • 60 poäng
Hej jag har samma problem. Blev tvingat att byta lösenord och nu kan jag inte hämta hem killarnas tider.
Foto på Malin Kjellberg

Malin Kjellberg, Moderator

  • 1,968 poäng 1k badge 2x thumb
Hej!

Som Helena beskrev ovan så behöver man göra enligt informationen på vår hemsida om man får problem med synkroniseringen efter byte av lösenord. Informationen som står på hemsidan är den nedan:

Jag kan inte synkronisera med WebbTid, jag får felmeddelande? Om du får meddelande om att synkroniseringen inte fungerar beror det på att du har bytt lösenord på vår hemsida vismaspcs.se, men det nya lösenordet är inte uppdaterat i ditt program. Stäng ner Visma Tid och öppna det igen för att se om inloggningsrutan till vismaspcs.se kommer upp. Logga in med ditt nya lösenord.

Fungerar inte ovan måste du ta bort markeringen för Koppla företaget till Vismas webbtjänster under Företagsinställningar - Webbtjänster. Medarbetarna blir nu automatiskt avaktiverade. Sätt i markeringen igen för Koppla företaget till Vismas webbtjänster och därefter måste du aktivera alla medarbetare under Register - Medarbetare och Använder Visma WebbTid.

Nu ska du kunna synkronisera med WebbTid och alla dina tider finns kvar.

Därefter ska det fungera att synkronisera som tidigare.