Felaktig summa på verifikation tillagd via API:t

• 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • Bekräftat
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej,

Vi använder oss av Visma API för att lägga till verifikationer automatiskt och det funkar bra. Om vi däremot råkar ha rader i en "Ny verifikation" (ej registrerad) i Visma Administration-programmet, läggs summan av de raderna till i summan på den automatiskt tillagda verifikationen. Dessutom finns raderna inte med i den nya verifikationen så det går inte att justera i efterhand. 

Finns det något sätt att ignorera oregistrerade verifikationer eller ta bort befintliga rader från sådana via API:t?

Tack på förhand!
Foto på Anna

Anna

• 82 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 4 år sedan

• 1
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,930 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Anna, 

Tack för att du uppmärksammar oss om detta. Det här problemet kände vi inte till och har inte hört tidigare, så det måste vi utreda. 

Vi ska kika på detta så återkommer jag med information när vi vet mer. 
Foto på Helene Struthers

Hej igen Anna, nu har vi testat detta och kan bekräfta att det är ett fel. Vi får givetvis åtgärda det vid första möjliga tillfälle. 

Tillsvidare skulle jag vilja tipsa er att importera verifikationer till en annan serie i bokföringen, om ni ser det som ett alternativ. Då kan ni undvika att manuella utkast på verifikationer påverkar det som kommer in via API:et. 
Foto på Anna

Anna

• 82 poäng 75 badge 2x thumb
Hej Helene,

Tack för ditt svar!

Att använda en annan serie ser ut att fungera för oss i nuläget. 
Foto på Helene Struthers

Toppen, tack för återkopplingen. Jag meddelar givetvis när felet är åtgärdat i någon av framtida uppdateringar. 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.