Felaktigt skickat leverantörsfaktura till betalning - eEkonomi

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 10 månader sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Hej!

Jag har visst snurrat till det lite här.. Jag har handlat av en leverantör från England och har betalt fakturan direkt via min bank. Efter att det var gjort så skapade jag leverantörsfakturan i Visma för att kunna matcha betalningen från mitt företagskonto mot den fakturan. Men nu när jag försöker matcha ser jag att det står i visma att fakturan är skickad för betalning?!

Vad innebär detta? Hur kan jag makulera detta och bara matcha mot den befintliga betalningen som redan är gjord?

Stort tack för svar på förhand!

/Danne
Foto på 4916Mastering

4916Mastering

  • 284 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 11 månader sedan

  • 0
  • 1
Foto på Pacsac

Pacsac, Champion

  • 47,280 poäng 20k badge 2x thumb
Har du aktiv bankkoppling? Då får du gå in i I-netbanken och ta bort den betalningen (om det går)
Foto på 4916Mastering

4916Mastering

  • 284 poäng 250 badge 2x thumb
Tack! Det funkade! Men hur tar nu bort den felaktigt skapade Leverantörsfakturan som nu ligger kvar i Visma? Jag hittar inget sätt att "ta bort" den..
Foto på Pacsac

Pacsac, Champion

  • 47,280 poäng 20k badge 2x thumb

du matchar den mot betalningen som gjordes