Arbetssätt vid felinbetalning kundfaktura - Administration

• 0
  • 2
  • Fråga
  • Uppdaterades för 6 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Jag har många gamla kunder som ibland betalar in fel belopp. Jag vill hitta en form för att reducera eller påföra den felaktiga inbetalningen på nästa faktura. Är det någon som har ett bra förslag? Eftersom jag inte arbetar med bokföring dagligen vill jag gärna ha ett utförligt svar för "dummies"
Foto på ReineA

ReineA

• 150 poäng 100 badge 2x thumb
  • dum

Publicerades för 7 år sedan

• 0
  • 2
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Content Producer - Löneområdet

• 94,000 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

I programmet finns ingen fiffig funktion för att dra av eller lägga till restbelopp på nästa faktura.

Jag lämnar denna frågan öppen och hoppas att någon annan har någon bra idé på arbetssätt för just detta.
Du kan självklart ringa vår support på 0470-706200 för att bolla lite idéer.
Foto på Dan

Dan

• 982 poäng 500 badge 2x thumb
Anna, som moderator kanske du skulle koppla ihop detta med ämnet om Förskottsinbetalning och din kommentar igår?
Mvh/Dan
Foto på Anna Svensson

Hej Dan!

Jag är helt med på hur du menar.
Men i detta fallet väljer jag nog att ha det som två olika trådar eftersom jag vill göra skillnad på där kunden felaktigt betalat in för mycket och där man kommit överrens om en förskottsbetalning, även om skillnaden är hårfin.

/Anna
Foto på Anna Svensson

Hej ReineA!

Tråden Dan hänvisar till är Lägga in förskottsinbetalning utan kundfaktura - Administration.
I den tråden finns lite förslag på hur du kan göra för att hantera överbetalning av kundfaktura.

/Anna

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.