Felkod 20 vid Skicka lönebesked - Mitt Lönebesked

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
Hej - jag får fortfarande felkod 20 fast jag har uppdaterat lösenordet, kunden har accepterat samarbetet.
Tokigt att det inte fungerar nu när vi ska försöka sälja in det här till nya kunder med tanke på GDPR. När släpper ni er nya löne ver som ni har pratat om. Snart hoppas jag!

Notera - Den här konversationen skapades från ett svar på: Problem med att skicka lönebesked till Mitt Lönebesked - Lön 300/600.
Foto på Mia K

Mia K

  • 1,656 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Inger Granath

Inger Granath

  • 70 poäng
Jag blir så himla ledsen, flera nya kunder och det funkar INTE! INTE KUL!!
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

  • 9,288 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Mia och Inger,

Då ni båda har aktiverat tjänsten på kunder till er så är det en del saker vi behöver kontrollera för att ta reda på varför det ej fungerar.

  1. Finns det ett samarbete mellan byrå och kund i tjänsten Visma Resa & Utlägg/Visma Lön Anställd eftersom de tjänsterna behöver aktiveras för att använda Mitt Lönebesked/Min Lön.
  2. Är uppdraget Lön valt på kunden i antingen Byråstöd eller Advisor? Testa gärna att plocka upp någon medarbetare på uppdraget igen och spara för då sker en automatisk synkning i Advisor och har ni programmet Byråstöd så väljer ni samma väg men även  kommando-synkronisera.
  3. Det är alltid bra att kontrollera så att det ligger rätt mejladress och lösenord under Arkiv- Användare- Inloggning till vismaspcs.se.
  4. Kontrollera att löneadministratören ligger med rätt roll i tjänsten Visma Lön Anställd och Resa& Utlägg på online
  5. Kontrollera så att byråanvändaren inte finns i kundens anställningsregister med sin byråmejladress
  6.  
Kontrollera dessa saker och återkom så vi får veta mer.

/Cecilia
Foto på Inger Granath

Inger Granath

  • 70 poäng
Hej Cecilia Jag har kört en koll på mina kunder och det enda som jag kan se som skillnad mellan mina  kunder som funkar mot dem som Inte Funkar, är att de som inte fungerar, är De som använder import från annat tidredovisningssytem???De bolag som fungerade har INGEN  bock i Import av tidredovisning från annat tidredovisningssytem.??? Kan detta ha betydelse???
Foto på Malin Kjellberg

Malin Kjellberg, Moderator

  • 1,948 poäng 1k badge 2x thumb
Hej,

Det ska inte ha betydelse att du har markering i rutan "Import från annat tidredovisningssystem". Du får gärna kontakta oss på telefon 0470-706200 eller via chatten så vi kan felsöka vidare varför du får felkod 20 i vissa företag.
Foto på Mia K

Mia K

  • 1,656 poäng 1k badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Felkod 20 - Visma Lön Anställd.

Hjälp vad struligt det är med allt just nu! Det är inte mycket som fungerar, tyvärr.
I ett företag där jag hade felkod 20 tidigare kan jag inte synkronisera. Jag kan inte ta bort bocken för Mitt lönebesked, jag kan inte lägga till Lön Anställd. Det står att jag måste synkronisera men det fungerar inte. Jag kan inte låsa min lönekörning fast jag har ändrat att de ska ha sina lönespecar på papper pga att jag måste synkronisera.... Nu är det panik! Snälla Visma - få ordning på era problem så att vi kan göra klart samtliga löner vi har! Hur kommer jag runt detta problem? Jag måste kunna låsa lönekörningen utan att blanda in era webbaserade tjänster som jag inte har använt på detta bolag tidigare. Men försökt att aktivera - men fått felkod 20.

Notera - Den här konversationen skapades från ett svar på: Problem med att skicka lönebesked till Mitt Lönebesked - Lön 300/600.
Foto på Sanna Theodorsson

Sanna Theodorsson, Fd Moderator

  • 5,690 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Mia!
Jag lovar att vi göra alltid vi kan för att få ordning på detta och självklart ska vi försöka hjälpa dig! 


När jag kikar på din användare så ser det ut som att du ligga upplagd på några olika kundnummer. Jag gissar därför att du jobbar som byrå och använder Byråstöd eller Advisor
Jag behöver att du kontrollerar följande: 
  • Börja med att kontrollera så att det finns ett samarbete mellan dig och din kund för tjänsterna Visma Resa & Utlägg och Visma Lön Anställd eftersom de tjänsterna behöver aktiveras för att använda Mitt Lönebesked/Min Lön.
    .
  • Kontrollera så att uppdraget Lön finns valt på kunden i Byråstöd eller Advisor. Testa gärna att plocka upp någon medarbetare på uppdraget igen och spara. Detta för att det ska ske en automatisk synkning till Advisor. Om du har Byråstöd så får du välja samma väg men även välja kommando-synkronisera.

  • Vänligen kontrollera igen att det ligger rätt mejladress och lösenord under Arkiv- Användare- Inloggning till vismaspcs.se. Skriv om dessa uppgifter och spara. 

  • Kontrollera att du som löneadministratör ligger med rätt roll i tjänsten Visma Lön Anställd och Resa& Utlägg på vismaspcs.se. Logga in och välja rätt kundnummer. Klicka på företagsnamnet uppe till höger och välj Användare.
    Här måste du vara löneadministratör på tjänsten Visma Lön Anställd och du måste vara Administratör på vismaspcs.se

  • Kontrollera så att du som byrå inte finns i din kundens anställningsregister med din mejladress. 

Testa med detta och återkom om det inte fungerar! 

/Sanna
Foto på Mia K

Mia K

  • 1,656 poäng 1k badge 2x thumb
Nu har min kund kommit fram till att han inte vill ha detta samarbete med Visma pga det kommer att kosta pengar och sen tycker han att ni strular på tok för mycket!
Det går inte ens att bocka ur denna ruta.
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

  • 9,288 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Mia K,

Jag kontaktar dig på telefon istället.

/Cecilia
Foto på Mia K

Mia K

  • 1,656 poäng 1k badge 2x thumb
Jag har redan varit i kontakt med er support eftersom lönerna måste fastställas idag. Tack ändå och trevlig helg!