Felmeddelande Anläggningsregister kan ej anropas - Administration

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 veckor sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Jag får upp ett felmeddelande varje gång jag väljer Ny under fliken Leverantörsfaktura. Det här problemet hade jag även för någon vecka sedan men efter att ha kört Registervård försvann det för att komma tillbaka igår. "Anläggningsregister kan ej anropas, programmet är upptaget".

Chattade med supporten igår och fick rådet att reparera via Visma Assist och starta om datorn. Detta hjälpte in. Körde även Registervård men det funkade inte heller.

Både Visma Adm och Visma Anläggning är uppdaterade till senaste versioner. Någon som vet vad jag kan göra och varför det blir så här?

Tillägg: Satte mig för att bokföra Verifikationer nu och får samma felmeddelande när jag väljer Ny verifikation. Behöver jag ta bort kopplingen till Visma anläggningsregister helt??
Foto på Anna-Lena

Anna-Lena

  • 530 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 2 månader sedan

  • 0
  • 1
Foto på Amanda Granath

Amanda Granath, Moderator

  • 1,828 poäng 1k badge 2x thumb
Hej Anna-Lena,

Vi hade nog behövt kika ytterligare lite till på ditt felmeddelande för att kolla vad det beror på. Så du får gärna kontakta oss så ska vi hjälpa dig.

Ha en bra dag.

// Amanda
Foto på Anna-Lena

Anna-Lena

  • 530 poäng 500 badge 2x thumb
Hej! Har chattat och fick råden som jag skrev ovan men de funkade inte. Får samma felmeddelande varje gång jag registrerar en ny leverantörsfaktura. Har efter chatten flera gånger försökt ringa istället men väntetiden är oftast väldigt lång. Nyss var det 2 timmars telefonkö så är det svårt att vänta kvar... Chansade på att skriva här i forumet om någon annan användare upplever samma problem. Funderar på att ta bort kopplingen till Anläggningsregistret och se om det löser problemet.

Foto på Amanda Granath

Amanda Granath, Moderator

  • 1,828 poäng 1k badge 2x thumb
Hejsan Anna-Lena,

Jag har mejlat dig, svara gärna på det så ska vi hjälpa dig.

Vänligen
Amanda
Foto på Babs

Babs

  • 60 poäng
Har samma fel. Hur löser jag det?'

Foto på Linnea Norden

Linnea Norden, Moderator

  • 5,614 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Babs! 

Kontrollera så att det senaste räkenskapsåret du lagt upp i din bokföring även finns upplagt i anläggningsregistret. Om det inte finns så skapa året. 

Du kan även prova att i Visma Anläggningsregister under Arkiv - Företagsunderhåll - Utökad integration Visma Administration ta bort markering för När det är dags att göra planenliga avskrivningar

//Linnea
Foto på Anna-Lena

Anna-Lena

  • 530 poäng 500 badge 2x thumb
När jag kryssar i "automatisk export av verifikan i Avskrivningar och Bokföringsorder" i Visma Anläggningsregister så återkommer problemet för mig med felmeddelandet i Visma Administration. Skulle vara oändligt tacksam om någon tekniker kan göra en djupdykning i det här problemet!!

Foto på Mia Sundin

Mia Sundin, Moderator

  • 2,534 poäng 2k badge 2x thumb
Hej Anna-Lena 

Jag tycker att du ska kontakta supporten så de får hjälpa dig att komma vidare.

Ha en fin dag!

//Mia