Problem med att skicka lönebesked till Mitt Lönebesked - Lön 300/600

• 2
  • Problem
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Vi har problem med att skicka till Mitt Lönebesked från Visma Lön 300/600.
För några användare går det extremt långsamt och några får felmeddelande när de försöker skicka lönebesked till Mitt Lönebesked.
Det gick inte att skicka över lönebesked till Mitt Lönebesked
Vi jobbar på att lösa detta så fort som möjligt.

Råkar du ut för felet? Testa att skicka lönebeskeden på nytt eller skicka lite senare.

Klicka på Följ i den här tråden för att få mejl när problemet är löst.

/Anna
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 89,312 poäng 50k badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

• 2
Foto på MarieN

MarieN

• 6,454 poäng 5k badge 2x thumb
Vad säger GDPR om att man använder Mitt Lönebesked för att skicka just lönebeskeden?/Marie
Foto på Anna Svensson

Hej! Får du något annat felmeddelande än det jag har skrivit ovan?Är det fler i den här tråden som fortfarande har problem med att skicka?Problemet beror på prestanda och jag har fått information om att det ska vara mycket förbättrat trots att det fortfarande kan uppstå problem./Anna
Foto på Therese

Therese

• 156 poäng 100 badge 2x thumb

Hej,

jag har försökt i flera dagar och får bara felkod 20.

Är första gången jag ska prova så känner mig också osäker om något annat är fel? Vore bra att få ut lönespecifikationer nu!

Foto på Veronica Olofsson

Veronica Olofsson

• 194 poäng 100 badge 2x thumb
Jag får felkod 10
Foto på Sofia Johansson

Sofia Johansson, Moderator

• 4,396 poäng 4k badge 2x thumb
Hej Therese!

Får du felet när du försöker skicka till Mitt Lönebesked via löneprogrammet när du öppnat det genombyråprogrammet? Eller får du det när du har kört Lön fristående (utanför byråprogrammet)?
Är det för byråns räkning eller på en kunds företag i löneprogrammet?

Jag vill be er gå till Arkiv - Användare - Inloggning till vismaspcs.se inne i Lön och skriva om lösenordet. Efter det vill jag att du klickar på jordgloben uppe till höger i löneprogrammet och loggar in med samma e-post och lösen där. Prova sedan att synka igen.
Fungerar inte detta behöver du återkomma till oss då det finns lite olika hantering beroende på hur ni har svarat ovan.

Ha det gott!

Mvh Sofia 
Foto på Veronica Olofsson

Veronica Olofsson

• 194 poäng 100 badge 2x thumb
Tack för tips. Nu ska jag synkronisera på nytt men det finns ingen lönekörning att välja i listan??
Foto på Mia K

Mia K

• 1,656 poäng 1k badge 2x thumb
Hej - jag får fortfarande felkod 20 fast jag har uppdaterat lösenordet, kunden har accepterat samarbetet.
Tokigt att det inte fungerar nu när vi ska försöka sälja in det här till nya kunder med tanke på GDPR. När släpper ni er nya löne ver som ni har pratat om. Snart hoppas jag!
Foto på Anna Svensson

Jag skapar en egen tråd av det här felmeddelandet.

Du hittar den nya konversationen här: Felkod 20 vid Skicka lönebesked - Mitt Lönebesked
Foto på Mia K

Mia K

• 1,656 poäng 1k badge 2x thumb
Hjälp vad struligt det är med allt just nu! Det är inte mycket som fungerar, tyvärr.
I ett företag där jag hade felkod 20 tidigare kan jag inte synkronisera. Jag kan inte ta bort bocken för Mitt lönebesked, jag kan inte lägga till Lön Anställd. Det står att jag måste synkronisera men det fungerar inte. Jag kan inte låsa min lönekörning fast jag har ändrat att de ska ha sina lönespecar på papper pga att jag måste synkronisera.... Nu är det panik! Snälla Visma - få ordning på era problem så att vi kan göra klart samtliga löner vi har! Hur kommer jag runt detta problem? Jag måste kunna låsa lönekörningen utan att blanda in era webbaserade tjänster som jag inte har använt på detta bolag tidigare. Men försökt att aktivera - men fått felkod 20.
Foto på Sanna Theodorsson

Sanna Theodorsson, Fd Moderator

• 5,690 poäng 5k badge 2x thumb
Vi har mer information om detta i en annan tråd så lyfter ut detta svaret och slår ihop med den andra tråden om detta.

Du hittar den nya konversationen här: Felkod 20 - Visma Lön Anställd

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.