Felmeddelande vid utskrift av artikeletiketter - Administration

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 5 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej!
Jag får följande felmeddelande när jag försöker skriva ut hyllkantsetiketter:

Stiltypen Loggo Matris saknas. Den används på dokumentmallen som du använder. Lägg till stiltypen samt ange vilket teckensnitt som ska användas, på fliken...

Och:

Stiltypen Minirubbe saknas....

Jag har försökt bifoga skärmdumpar i PNG-format, men det funkar inte.

Stiltypen är Ariel på all text, ingen "Loggo Matris" eller "Minirubbe"
Vad kan jag göra åt problemet?

Med vänlig hälsning.
P-O
Foto på pools

pools

• 332 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 5 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

• 30,694 poäng 20k badge 2x thumb
Hejsan!

Vad jag kan se verkar du ha skapat egna stiltyper till denna mall, som du inte har på denna dator. Jag ser att du har haft en hårddiskkrash tidigare, så frågan är om du har någon systemsäkerhetskopia som innehåller just dina egna mallar och stiltyper, som du kan installera. Har du det kan du följa anvisningarna i denna tråd, Flytta fakturamallar till ny dator och vid återkopiering ska du markera minst dessa Utskriftsmallar, Teckensnitt i utskriftsmallar och Texter i utskriftsmallar

Har du inte någon systemsäkerhetskopia kan du kopiera filen FONTER.DBF från din gamla dator - om du kommer åt den. Standardsökvägen till filen är: C:\ProgramData\SPCS\SPCS Administration\Gemensamma filer. Innan du lägger in filen på den nya datorn behöver du ta bort de befintliga FONTER.DBF och FONTER.CDX. Om du i programmet väljer Hjälp - Om Visma Administration och sedan Systeminfo kan du se sökvägen här till dina gemensamma filer. Öppna mappen genom att klicka på Utforska och ta bort de gamla filerna FONTER.DBF och FONTER.CDX. Kopiera sedan in fontfilen från din gamla dator. 

Nu kan du för säkerhets skull göra en registervård via Arkiv - Registervård/Rensning.
Foto på pools

pools

• 332 poäng 250 badge 2x thumb
Tack för svaret!
Jag kom på att jag kunde chatta om detta. Jag gjorde det och fick hjälp av Anita Lustica. Så det har löst sig.

Med vänlig hälsning.
P-O Olsson

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.