Avtalsfakturering - flera avtal på samma faktura i Administration

• 5
  • Idé
  • Uppdaterades för 7 år sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Jag har en idé för utvecklingsteamet när det gäller avtalsfaktureringen. Vi fakturerar en kvartalsavgift till våra medlemmar. Sedan ska de även betala medlemsavgift årligen. Dock går det inte att fakturera två avtal på samma faktura i Visma Administration. Det leder till att det blir dubbelt så många fakturor som måste skrivas ut och hanteras nu i december då medlemsavgiften ska faktureras ut. Vi har 600 medlemmar så att lägga in medlemsavgiften manuellt tar också alldeles för lång tid. Mitt förslag är därför att man ska kunna välja att fakturera flera avtal till samma kund på samma faktura.
Foto på MAEK

MAEK

• 110 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 7 år sedan

• 5
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,930 poäng 20k badge 2x thumb
Hej,

Tack för din synpunkt och beskrivning. Vi har haft en sådan funktion uppe för diskussion tidigare och håller med om att det skulle vara användbart. Det skulle dock krävas ett större arbete att få till detta.

I dagsläget kan jag inte se att efterfrågan hos användarna är tillräckligt stor för att prioritera detta i förhållande till andra önskemål. Om fler visar att de har behov av en sådan förbättring får vi såklart titta närmare på det, gilla i så fall förslaget med +1 knappen.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.