Flera flikar av samma arbetsfönster - Administration

• 15
  • Idé
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Under bevakning
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej!

Går det att ha 2 av samma flik tex order uppe samtidigt? Att jag "hoppar" mellan olika orders men då inte genom pilarna, för att orderna kanske inte ligger efter varandra.
Foto på Cactus

Cactus

• 210 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 6 år sedan

• 15
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 93,066 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Du kan bara ha ett arbetsfönster öppnat i en flik.

Du kan bläddra mellan olika order antingen via pilarna eller om du använder dig av ficklampan som ligger till höger om pilarna. Då kan du söka på ett specifik ordernummer eller liknande.
Foto på macsr

macsr

• 212 poäng 100 badge 2x thumb
This reply was created from a merged topic originally titled
Vi som inte har alla verifikationer i huvudet.

Hur såg förra fakturan till kunden ut?
Hur bokförde jag samma utlägg förra gången?
Att leta upp i pärmen och ha som template eller ta en skärmdump känns väldigt 1900-tal.
Två öppna fönster samtidigt, är det för mycket begärt?
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 93,066 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Eftersom vi fått en liknande fråga tidigare slår jag ihop dem.
Jag ändrar också tråden till en idé och tar det vidare till vår utvecklingsavdelning.

Om fler önskar se samma möjlighet får man gärna lägga en kommentar och klicka på +1 i tråden!

/Anna
Foto på helan12

helan12

• 112 poäng 100 badge 2x thumb
Då kan du slå ihop denna oxå!

Fler flikar för tex order, fakturor och artiklar - Administration
Redigera ämne
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,980 poäng 20k badge 2x thumb
Hej,

Tack för era synpunkter. Jag förstår behovet och det hade absolut varit användbart i vissa situationer. En ändring skulle dock kräva ett stort ingrepp i programmet och av den anledningen ser jag inte att vi kan prioritera detta i dagsläget. Om efterfrågan ökar och de tekniska förutsättningarna ser annorlunda ut får vi se över detta igen i framtiden.
Foto på Stefan

Stefan

• 1,754 poäng 1k badge 2x thumb
Detta är en av de mest basala funktioner man kan begära av ett modernt program, att hoppa mellan ett fönster i taget känns väldigt klumpigt. Skulle jag stå i begrepp att nyinvestera i ett administrations program skulle SPCS väljas bort p.g.a. detta.
Vi känner ett starkt behov av att direkt på skärmen kunna jämföra ordrar, offerter och paketarticklar. Denna fråga är något som ni verkligen bör ta tag i.
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,980 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Stefan, tack för din input i den här frågan. Jag instämmer att det i vissa situationer skulle vara riktigt användbart att kunna jämföra exempelvis två fakturor eller två artiklar med varandra och vi kommer säkerligen titta mer på det framöver. Så som planen ser ut just nu har vi dock prioriterat andra önskemål, där användarna utrycker större efterfrågan.
Foto på stmarinverkstad

stmarinverkstad

• 84 poäng 75 badge 2x thumb
Jag tycker detta är en utomordentlig idé, detta är något vi saknar, definitivt när man redigerar en offert att likna tidigare lämnde offerter till andra kunder.
Foto på tj

tj

• 1,356 poäng 1k badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Öppet flera ordrar.

Vi har önskemål om att kunna ha flera ordrar öppna samtidigt (exempelvis två eller tre). Som det är nu så går det ju bara att växla mellan en order och listan. Detta kan vara bra om man till exempel håller på med en order och så ringer det en annan kund och vill lägga en order. När man då avslutat telefonsamtalet är det enkelt att kunna klicka/växla tillbaka till den andra ordern. Som det är nu så kanske man inte kommer ihåg vilken order man höll på med innan kunden ringde och då blir det svårt att hitta i listan...
Foto på Stefan

Stefan

• 1,754 poäng 1k badge 2x thumb
Hur går det med detta är det inte dags att ta språnget in i 2000-talet snart. Vi önskar att kunna arbeta i flera fönster samtidigt.
Foto på Joanna Norlander

Joanna Norlander, Fd Produktansvarig - Visma Administration, Visma Förening, Visma Fakturering, Visma Webbfakturering

• 3,002 poäng 3k badge 2x thumb
Hej Stefan,

Det är ett bra förslag som jag säkert tror skulle kunna appliceras på fler delar i programmet. Vi arbetar inte aktivt med frågan just nu, men vi har det på agendan då vi håller med om att det är något som hade underlättat för många användare.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.