Flexsaldo justering - Lön 300/600

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 veckor sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre. Communitymoderatorn angav följande anledning för att arkivera: .

Fick idag denna info av supporten på frågan om NÄR en justering av flexsaldot syns i kalendern:

12:10:13 
Ja men då är det så att den anställda kommer inte kunna se ändringen förrän månaden är klarmarkerad, attesterad, överförd till löneprogrammet, låst och utbetald. Efter det att månaden ändringen gjordes är avslutad helt kommer den anställda kunna se ändringen

Helt galen funktion. Klart man måste kunna se sitt AKTUELLA flexsaldo i kalendern i realtid. Att behöva vänta 2 mån för att se det verkliga är inte realistiskt. Vi stämmer idag av flexbanken var 3emån så justering för Apr-juni görs i juli och läggs in i juli då ser man tydligen inte korrekt saldo förrän lönekörningen augusti... När fixar ni till detta??
Foto på Marielle

Marielle

• 916 poäng 500 badge 2x thumb
  • frustrerad

Publicerades för 2 veckor sedan

• 0
  • 1
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 93,614 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Jag såg ditt inlägg och ville förtydliga lite - med hjälp av en expert :).
Jag kommer också återkoppla till min kollega som du chattade med.
Vi ändrar idag inga flexvärden i Visma Lön Anställd på en redan klarmarkerad och attesterad period. Är månaden öppen syns justeringen direkt.
Så om juli i ditt fall var klarmarkerad och attesterad när du gjorde ändringen syns den inte i juli. Däremot om du kikar på augusti bör det justerade saldot synas.

Flexsaldot påverkas inte av Visma Lön.

Jag hittade detta hjälpavsnittet men inser att det behöver förtydligas lite: https://www.vismaspcs.se/visma-support/visma-lon-600/content/faq/lon-anstalld/hur-fungerar-flex-komp.htm

Tack för att du återkopplar och hör av dig om det är något annat som är förvirrande!

/Anna
Foto på Marielle

Marielle

• 916 poäng 500 badge 2x thumb

Tack Anna! Lite logik bakom så skönt. Framförallt tror jag du behöver informera supporten om detta för de har dålig koll... :)

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.