Byta till eEkonomi

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

hej har startat ett nytt e ekonomi på nätet för två av våra bolag. fick över bokföringen från gamla bolaget som jag har på min dator. där skall finnas kvar två av fyra bolag men som sagt två skall flyttas. Bokföringen gick bra men nu har jag kvar artikelnummer kundregister leverantörsregister obetalda kundfakturor betalda kundfakturor och kontoplan. Hur gör jag ringde supporten men killen på supporten kunde inte svara mvh Lisbeth
Foto på lisbeth ericsson

lisbeth ericsson

  • 72 poäng

Publicerades för 2 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på HansA

HansA

  • 1,316 poäng 1k badge 2x thumb
Hej

Beroende på vilken version du har av Visma Administration lokalt finns det checklistor att gå igenom inför en flytt.
http://www.vismaspcs.se/visma-support/visma-administration-2000/content/online-help/eekonomi-checkli...

Viktigt att följa punkterna om du vill ha så få problem som möjligt.

Här en bra film med instruktioner: https://youtu.be/08A9xHtCYA4

Tänk också på att kontrollera vad som fungerar med eEkonomi och vad som inte fungerar om ni t ex haft kopplingar till andra system. T ex Visma Tid, Anläggningsregister, Autocollect m.m. som inte fungerar med eEkonomi ännu.

Mvh
HansA
(Redigerad)
Foto på Sanna Theodorsson

Sanna Theodorsson, Fd Moderator

  • 5,690 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Lisbeth!
Menar du att bara bokföringen (verifikationerna) överfördes och inte artiklar, kunder, leverantörer och fakturor? 

Precis som HansA har skrivit ovan så är det bra om du går igenom checklistorna så att allt är rätt inställt och kan föras över. Är det några problem med registerna t.ex. så kommer det inte överföras. Vad gäller fakturorna så är det bara de obetalda fakturorna som förs över som en reskontrafaktura. 

Du kan göra överföringen på nytt om du inte har fått med dig allt. Jag rekommenderar att du börjar med det. 

Såklart ska du få den hjälp du behöver från oss, så får du det fortfarande inte att fungera så får vi såklart kika närmare på det. Då är det nog ändå lättast om du tar kontakt med oss via telefon. 

Ha det bra!
/Sanna

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.