Radera rad för beräkning av flex i WebbTid

• 1
  • Idé
  • Uppdaterades för 7 år sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Vi ska börja använda Visma Tid/Visma WebbTid och kommer endast att utnyttja möjligheten att internt registrera arbetad tid och koppla dessa timmar mot resultatenheter. Jag önskar att man har möjlighet att radera raden där det står Flex (i sämsta fall döpa om den till ett bättre namn) vilket jag har förstått inte går i dagsläget. Raden fyller ingen funktion för oss utan skapar förvirring för den som fyller i. Jag kan i Visma Tid ta bort funktionen att flexen beräknas (Register-Tidkoder) men detta följer inte med till WebbTid, tyvärr.
/Mona
Foto på Mona

Mona

• 414 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 7 år sedan

• 1
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 47,020 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Mona,

Tack för din synpunkt och beskrivning. Vi har fått en del synpunkter på flexhanteringen i programmet och möjligheten att välja bort funktionen helt. Idag är flexberäkningen väl integrerad i programmet och en ändring skulle innebära ett ganska stort ingrepp i produkten. Möjligheten att dölja eller döpa om flex-raden är kanske ett alternativ vi får titta närmare på i den här frågan.

Tillsvidare har jag inget besked om hur flexhanteringen kommer se ut i framtida versioner men jag ser gärna att fler användare ger input i den här frågan.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.