Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Vill välja skrivare vid utskrift

Jag arbetar med Visma förening och jag sitter stationerad både hemma och i föreningslokalen. Vid vissa utskrifter så får man inte välja skrivare utan när man trycker på skriv ut så väljer den standardskrivaren och det ställer till problem hela tiden. Jag får ta bort beställningen på utskrift och sen gå in och göra en pdf för att skriva ut på en annan skrivare.

4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej hej!

Jag tänkte börja med att kontrollera ett par saker med dig.

Hur arbetar du? Flyttar du med dig en säkerhetskopia eller har ni någon typ av terminal server-lösning så att du kan arbeta både hemma och i föreningslokalen?
Vilken/vilka utskrifter är det du brukar använda där du saknar möjlighet att välja skrivare?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Nu kollade jag lite snabbt, man kommer inte ihåg vart men har hittat ett ställe och det är vid Direktutskrift av faktura. Jag arbetar inte i nätverk, utan flyttar med min bärbara dator från föreningslokalen hem, eller till stugan där jag har. Ibland sitter jag hemma hos någon annan medlem och ska skriva ut till deras skrivare, i dagsläget har jag tre skrivare installerade i min bärbara dator.
P.s Jag har inte hunnit praktisera så mycket i den nya versionen, jag har 2014.0 men som jag skrev ovan, vid Direktutskrift är det problem.
Hälsningar
Anette
Fd medlem
Inte tillämpbar

När du väljer direktutskrift på en faktura kan du klicka på knappen Inställningar och sedan på Skrivarinställningar. Här kan du nu välja skrivare innan du skriver ut. Hoppas det kan funka.

Vill även passa på och tipsa om att ladda ner den senaste versionen 2014.02 när du hinner sen, eftersom vi hittat fel i 2014.0. Du kan se kända fel här: Kända fel - Visma Förening
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack!!!