Registrera föräldraledighet som går över i ej semestergrundande - Lön

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • (Redigerad)
Sammanslagen

Den här konversationen har slagits ihop med en annan. Se huvudkonversationen: Semestergrundande föräldraledighet - Visma Lön

Har en anställd som är semesterledig. Hittills har den varit semestergrundande men 7/5 går den över till att inte vara semestergrundande längre. Hur gör jag då? Hittills har jag dragit av semestergrundande föräldraledighet för en hel månad i taget men nu blir det ju i mitten på en månad så då vet jag inte riktigt hur jag skall göra.
Foto på tinacamil

tinacamil

• 252 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 4 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Lina A

Lina A

• 382 poäng 250 badge 2x thumb
Jag är också nyfiken på detta. Nu ändrar vi manuellt på varje anställd ifrån semestergrundande föräldraledighet till ej semestergrundande. Krångligt att hålla koll på.
Foto på tinacamil

tinacamil

• 252 poäng 250 badge 2x thumb
Hoppsan! Skrev fel i början. Har en anställd som är föräldraledig skall det vara. Inte semesterledig
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Project Manager eEkonomi/Website/Webshop

• 19,674 poäng 10k badge 2x thumb
Hejsan! 

Lättast är att du använder dig av snabbvalet Övrig frånvaro i kalendariet eller direkt på lönespecifikationen. Registrera semestergrundande frånvaro till och med 6 maj och från 7 maj lägger du en ny snabbvalsperiod där du tar bort bocken för Frånvaron är semestergrundande. 
Foto på Lina A

Lina A

• 382 poäng 250 badge 2x thumb
Utan att ta Tinas tråd vill jag bara säga att vi gör så som du Lisa föreslår idag.
På några anställda måste man gå in på varje föräldradag och ändra löneart till "ej semestergrundande". Detta är så lätt att missa då det är många anställda att hålla reda på. En funktion där man kan kryssa i att all föräldraledighet ska vara "ej semestergrundande" på den anställda vore toppen. 
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Project Manager eEkonomi/Website/Webshop

• 19,674 poäng 10k badge 2x thumb
Hej!

Eftersom ditt önskemål skiljer sig från den ursprungliga frågan skapar jag en ny tråd till dig.

Du hittar den nya konversationen här: Markering för ej semestergrundande frånvaro på anställd - Lön
Foto på KenArd

KenArd, Champion

• 48,276 poäng 20k badge 2x thumb
Hej,
Ett litet förtydligande här. Det är viktigt att man kryssar ur "Slå samman med föregående dag" annars kodas hela perioden som ej semestergrundande.

MVH

Kenneth
Foto på KenArd

KenArd, Champion

• 48,276 poäng 20k badge 2x thumb
"Med snabbvalet på föregående dag" ska det vara!
Foto på Karin

Karin

• 282 poäng 250 badge 2x thumb
Jag undrar hur ni håller koll på vilket barn det avser? Om en person reggar en dag som FL måste man då fråga på vilket barn det avser för att hålla koll på att 120 dagar är förbrukade på just det barnet?

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.