Förbättra telefonsupport, flexsaldo och klarmarkering - Visma Tid

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 11 månader sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)

Hej! Har precis spenderat över en timma med er Support på Visma tid för att fråga kring klarmarkering i Visma Webbtid. Känner mig oerhört besviken över

1) er telefonsupport tar en timme på sig att ta reda på hur er app fungerar - som dessutom är simpel.

2) att det inte finns något system att de anställda klarmarkerar sina tider (likt Visma Stämpla). Detta kräver tydligen att varje användare har licens i Visma tid, vilket för oss är en totalt obefogad kostnad. Detta innebär att det bli mycket administration för löneadmin samt att de anställda inte har möjlighet att se sin flex direkt

3) att det inte är möjligt att se det samlade flexsaldot i appen. När förbättrar ni?

Just idag en oerhört besviken kund.

Foto på Anna

Anna

  • 110 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Malin Hellborgsson

Malin Hellborgsson, Support Manager

  • 1,810 poäng 1k badge 2x thumb
Hej Anna!

1. Jag förstår att det är en besvikelse för dig att behöva vänta i en timme. Just nu har vi otroligt högt tryck på vår support då det är deklaration och semesterårsavslutstider. Vi har mycket bra information på vår webb och där finns även möjlighet att chatta med oss om du vill ha en direktkontakt. 

2. Du kan endast klarmarkera i Visma Tid - helt rätt. Jag ska titta närmre på hur det bästa tänkbara uppsättet för dig bör se ut. Återkommer kring detta.

3. Det är flera kunder som önskar samma sak som du, tyvärr finns inte någon plan för när vi förbättrar detta som läget är nu - men här kan du ta del av hur diskussionen går och även själv delta. 
https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/kompsaldo_i_visma_tid

Jag kan bara åter igen beklaga att vi inte kan tillmötesgå din önskan om snabbare service via telefon eller funktion som skulle vara värdefull för dig. Jag hoppas du kan se möjligheter i det jag beskrivit ovan.

Med vänlig hälsning
Malin 
Foto på Malin Hellborgsson

Malin Hellborgsson, Support Manager

  • 1,810 poäng 1k badge 2x thumb
Gällande punkt 2 så finns det ingen bättre möjlighet än den du har idag. Funktion med att klarmarkera finns inte i Visma Tid, det är många som har det som ett önskemål, precis som du så vi har det med oss för framtiden. 
Foto på Anna

Anna

  • 110 poäng 100 badge 2x thumb
Vad innebär framtiden, det drar ju en del extra administration när man tidigare varit van vid Stämpla där denna funktion finns?
Foto på Erik

Erik

  • 232 poäng 100 badge 2x thumb
Hej, hur går det med punkt 2 (dvs. kunna klarmarkera i WebbTid)?
Det var många som önskade sig detta för ett år sen kan man se, och vi sällar oss nu till den skaran.
Alternativet för oss skulle vara att behöva sätta upp inloggning för alla anställda till den Remote Desktop där vi har Visma Tid installerat, där de sedan skulle logga in i programmet. Allt bara för att klarmarkera sina tider som man i övrigt har full koll på i WebbTid. Märkligt och knöligt.
Detta med små brister i programmet som har avgörande betydelse för användbarheten förekommer allt för ofta inom Visma-sviten. Och ofta är svaret att detta ska tittas på men inget händer.

Mvh
Erik
Foto på Ammelie

Ammelie

  • 104 poäng 100 badge 2x thumb
Jag undrar samma sak - när kommer man kunna klarmarkera i WebbTid?
Foto på Carina

Carina

  • 82 poäng 75 badge 2x thumb
Vi skulle vilja att de anställda klarmarkerade, jag som löneadministratör gör en kontrollmarkering och att chefen sen attesterar. Det fattas en nivå av godkännande.