Förbättringsförslag Fördelning enligt resultatenheter - Lön 600

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Det hade varit bra att kunna fördela alla rader i en lönespecifikation enligt rad X (t.ex 10) som man redan har gjort fördelning på så att då alla lönerader får samma procentuella fördelning.
Foto på Lotta

Lotta

• 2,846 poäng 2k badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Susan Åklundh

Susan Åklundh, Fd Moderator

• 15,664 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Lotta,

Förstår jag din fråga rätt om jag tänker att du skulle vilja att Res.enhet och fördelningen på denna ska komma upp på samtliga lönerader när du gör en lönekörning?

Isåfall kan du göra denna inställning direkt på den anställde under Personal - Anställda - gå in på den anställde under fliken 3, Lön - på höger sidan hittar du Resultatenhet.
När du sedan arbetar med löneregistrering kommer den anställdes lön att bokföras både på bokföringskonto och på en eller flera resultatenheter. Resultatenheten registreras automatiskt i kolumnen Res.enhet under Standardlönebesked på alla lönearter som bokförs på ett resultatkonto.

Återkom gärna om jag har missuppfattat vad du eftersöker.

Ha en fin dag
/Susan
Foto på Lotta

Lotta

• 2,846 poäng 2k badge 2x thumb
Hej! Vi har lagt in en "standard" resultatenhet men importerar tider från ett externt system. Det förekommer ofta att man arbetar på olika resultatenheter under månaden. Tiderna kommer in med rätt resultatenhet men t.ex. mertid/övertid och semesterersättning för de som har timlön med semestervillkor 30 är då med fel resultatenhet. Vi har ambulerande personal som kan ha arbetat på 10 eller fler resultatenheter under månaden.
Foto på Susan Åklundh

Susan Åklundh, Fd Moderator

• 15,664 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Lotta,

Min första tanke är att det är något med kopplingen mellan ditt externa system och Lön 600.
Jag tänker att det är någon Tidkod som är felinställd.
Kontakta de som har ditt externa program om be dem kolla på tidkoderna för mertid, övertid och semester

Får du ändå inte det att bli rätt så är det enklast om du kontaktar oss via chatt/telefon så vi får kika vidare på det.

Ha en fin dag
/Susan