Fördela projekt på artikelraden vid faktureringen Adm 1000

• 2
  • Idé
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Under bevakning
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

i dagsläget kan man inte fördela projekt  på artikelraden i kundfakturor som man kan göra i löneprogrammet.
Foto på Angelica

Angelica

• 120 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

• 2
Foto på Johan Nicklason

Johan Nicklason, Moderator

• 2,528 poäng 2k badge 2x thumb
Hej!

Vilken intressant fråga. Jag har nog aldrig hört någon som har haft behov av den funktionen tidigare så nu blir jag lite nyfiken.

Vad är anledningen till att ni vill kunna fördela olika projekt på samma artikelrad? Är det för att fakturan ska se enklare ut till kunden? Spontant tänker jag att du kan lägga upp artikelraden flera gånger med samma artikelnummer för att fördela på olika projekt. Då finns det även möjlighet för dig att beskriva genom en textrad under varje artikelrad vad raden/artikeln avser för projekt. 

Om din kund är ett företag kanske de i sin tur vill bokföra kostnaden på motsvarande projekt så att de får se fördelningen direkt på fakturan.

Annars tycker jag din idé är väldigt bra och tar jättegärna vidare den till våra utvecklare.

/Johan
Foto på Jessica

Jessica

• 678 poäng 500 badge 2x thumb

Hej

vi har samma önskemål och vi vill inte visa kunden genom mer än en rad vad som avses.

Däremot vill vi kunna göra omfördelning mellan olika resultatenheter/projekt, då vissa projekt innefattar mer än en gren av verksamheten, men kunden har fått totalpris.

Jättebra idé!!

Jessica

Foto på Gorild

Gorild

• 302 poäng 250 badge 2x thumb

Vi har samma önskemål. Våra kunder är i byggbranschen, i tillägg till projektnummer vill de veta vilket ”Objekt” som skall belastas, t.ex. yttertak, innerväggar, gjutning m.m. Vi löser det vid att göra många fakturor. Skulle vara bra om det går att lösa som föreslagit.

/Gørild

Foto på Joanna Norlander

Joanna Norlander, Fd Produktansvarig - Visma Administration, Visma Förening, Visma Fakturering, Visma Webbfakturering

• 3,002 poäng 3k badge 2x thumb
Hej på er!

Tack för att ni delar med er och tydligt förklarar hur ni arbetar! Precis som Johan är inne på så kan jag inte se att vi fått in detta önskemål genom forumet tidigare. Däremot vet jag att vi fått in enstaka önskemål om detta från andra håll. Hittills kan jag inte säga att vi sett en så pass stor efterfrågan att vi kan prioritera denna funktion just nu. Det är dock bra att vi får in det via forumet så att vi kan ha en öppen diskussion om det. Vi håller önskemålet på bevakning här i forumet och håller våra öron öppna även på andra håll för att få en bra bild av behovet!

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.