Företaget är sparat med en gammal programversion och kan inte öppnas i denna programversion - Enskild firma

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej.

Jag har efter enorma datorproblem äntligen nått så långt (men med stopp) i den här problematiken där jag får meddelandet:

"Företaget är sparat med en gammal programversion (Visma Enskild Firma 2016) och kan inte öppnas i denna programversion."

Vad jag förstår efter att ha sökt runt lite i forumet så kan det avhjälpas om man får tillgång till och installerar installationsfilen version 2017 ( eller dylikt? )

Någon som kan hjälpa mig?
Mvh David
Foto på DavidG

DavidG

• 70 poäng

Publicerades för 1 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Jan T

Jan T

• 2,726 poäng 2k badge 2x thumb
Kontakta Visma Telefon: 0470-70 62 50
Foto på Smetreco

Smetreco

• 402 poäng 250 badge 2x thumb
Har IT-Support inklusive fjärrsupport om du behöver.
//Björn på Smetreco IT 0738-758000
(Redigerad)
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

• 9,568 poäng 5k badge 2x thumb
Hej David,

Enklast kanske vore att kontakta supporten via telefon eller chatt och idag har den öppet till kl 13.

Men meddelandet du får är att du försöker öppna ett företag i version 2018.0 som inte har varit öppnat i version 2017 utan senast i version 2016.
Man kan ej hoppa över en årsversion.
Om du har en säkerhetskopia så kan du avinstallera programmet och istället installera version 2017 och läsa in din säkerhetskopia där. När det sen är gjort så  behöver du kontrollera och låsa din deklaration för 2016 innan du uppdaterar programmet igen till version 2018.

Jag mejlar dig både version 2017 och 2018 så hoppas jag att det löser ditt problem.

Ha en fin dag!

/Cecilia

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.