Förr kunde man koppla bort Integration med era system, det kan man inte nu!

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Det hade underlättat om man kunde koppla bort, exempelvis nu när allting tar en himla lång tid. När man sitter och "matar" moms inför den 12:te är det irriterande när det hänger sej och står och "tuggar" som det gör nu.

Om man kunde koppla bort detta när det strular så hade det underlättat.

Foto på Katarina B Elf

Katarina B Elf

  • 824 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

  • 1
Foto på Linnea Norden

Linnea Norden, Moderator

  • 5,552 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Katarina B Elf!

Vilken integration är det du tänker på? Mellan tex Visma Administration och Visma Anläggningsregister, med ett externt program? 

//Linnea
Foto på Katarina B Elf

Katarina B Elf

  • 824 poäng 500 badge 2x thumb
Era program ligger bakom och drar internet hela tiden oavsett vilket program man har öppet, exempelvis nu när ni uppdaterar och man byter kund i Byråstödet står programmet och "tuggar" tills det kommer upp en ruta som säger att "Kan inte ansluta till visma". Vi är ju uppkopplade i alla era program via er sida. Vi är fem på kontoret och sitter vi med 4-5 program öppna per person så är det mellan 20 och 25 websidor, min sida på visma,som ligger och drar bredband. Om vi dessutom då ligger och matar moms till skatteverket så har du ytterligare 5 sidor som ligger och drar bredband. Den senaste månaden har detta varit ett stort problem. Att vårt bredband klappar ihop och programmen "fryser" för att alla program "tuggar" bredband i bakgrunden.
Foto på Kalle Lindblad

Kalle Lindblad, Moderator

  • 5,312 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Katarina!

Jag förstår! Jag hoppas och tror att det "bara" har att göra med den sista tidens problem gällande vår onlinemiljö, och dess kopplingar till diverse internettjänster. Detta ska nu, åtminstone till stor del, vara åtgärdat. Hur ser det ut hos er, upplever ni samma problematik idag som ni gjorde när du skrev inlägget? Återkom gärna till vår support i det fallet så får vi kika vidare på det. Generellt sett kan du alltid klicka dig vidare i Byråstöd, trots att Min sida laddar i bakgrunden, men som jag förstod på dig hade ni varit med om att programmet fryser, vilket absolut inte är bra.

Återkoppla gärna som sagt om hur det ser ut idag för er!

Tack för ditt inlägg!
Foto på Katarina B Elf

Katarina B Elf

  • 824 poäng 500 badge 2x thumb

Om jag ser på igår så flöt det bra inga stopp eller långa väntetider i programmen men vi var bara tre här igår. Jag upplevde inga märkbara problem igår. Och det verkade som om det fungerar bra nu. Jag återkommer om jag upplever att systemet går "tungt".

Som sagt inga problem igår.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.