Försäljning ej fakturering - eEkonomi

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hur bokför jag fsg från webbshop fsg och fsg vid events, alltså ej kopplad till fakturering? 
Mvh
Christina
Foto på Christina

Christina

• 230 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Sofia Johansson

Sofia Johansson, Moderator

• 5,440 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Christina!

Tänker du att du vill bokföra den försäljningen manuellt då, och inte använda försäljning - kundfakturor?
Använder du en bankkoppling där du får in ditt kontoutdrag automatiskt från banken/klistrar in ditt kontoutdrag så att du ser dina inkommande betalningar under kassa- och bankhändelser?
När de betalar via din webshop - vilket betalsätt använder dina kunder då?

Återkoppla så tar vi fram ett förslag för smidigast hantering :)

Ha en trevlig dag!

/Sofia 
Foto på Christina

Christina

• 230 poäng 100 badge 2x thumb
Hej, 
För direkt fsg på events använder jag företagsswish - hur föreslår ni att man hanterar det? 

Webbfsg är genom Paypal/bankkort som förs över till mitt företagskonto. 

Mvh
Christina 
Foto på Sofia Johansson

Sofia Johansson, Moderator

• 5,440 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Christina!

Gällande swish så finns en hel del information i denna tråden. Där söktes för bara en vecka sedan pilotkunder till Swishintegation - kika gärna in där :)
Du hittar även betalningsrutinen för Swish här

Gällande webbfsg genom paypal/bankkort är ju företagskontot att rekommendera att du bokför mot. Har du någon koppling till din bank i ditt eEkonomi idag?
Vi rekommenderar att man använder sig av kassa- och bankhändelser för att matcha alla sina in- och utbetalningar på sina bankkonton.

I tråden jag skickade för betalningsrutin finns även konteringsförslag som kan användas under kassa- och bankhändelser.

Ha en härlig dag!

/Sofia 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.