Försäljningsstatistik per månad i samma rapport - eEkonomi

• 1
  • Idé
  • Uppdaterades för 7 månader sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Jag skulle vilja se försäljningsstatistik per artikel och per månad för hela året men hittar inte att jag kan göra det, utan bara gå in på statistik per artikel eller per kund. det borde väl gå att få ut alla siffrorna på ett ställe?
Tack på förhand!
Cecilia
Foto på CeciliaW

CeciliaW

• 112 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 1
Foto på CeciliaW

CeciliaW

Jag var nog lite otydlig. Jag vill kunna se totalen av alla artiklar per månad också, dvs total försäljning per månad, så att man inte behöver gå in på varje artikel och titta och sen summera.
Foto på Susan Åklundh

Susan Åklundh, Fd Moderator

• 15,664 poäng 10k badge 2x thumb
Hej,

Om du går in under Bokföring - Utskrifter - och väljer Försäljningsstatistik kan du här göra olika urval och behöver inte gå in på varje artikel.

Ha en fin dag
/Susan
Foto på CeciliaW

CeciliaW

Tack så mycket Susan!
Nu har jag tagit ut en rapport per månad och det går ju bra, men går det inte att få EN rapport som även är uppdelad per månad, så att man i samma rapport kan se alla månader men total per månad och även per artikel och månad? Jag klarar mig så länge, men det hade varit smidigare.
Tack och trevlig kväll/dag!
Cecilia
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

• 9,444 poäng 5k badge 2x thumb
Hej,

Jag tar önskemålet vidare och lägger det till utveckling.

/Cecilia
Foto på CeciliaW

CeciliaW

Tack så mycket Cecilia!
Hälsningar
Cecilia W
Foto på Pacsac

Pacsac, Champion

• 48,340 poäng 20k badge 2x thumb

Har försökt få ut statistik på artiklar med en viss Etikett men det blir bara felmeddelande
Jag vill veta vilka artiklar och antal som sålts ett år tillbaka, men så har jag bokslut 30/6  så det går inte
(Redigerad)
Foto på My Janhall

My Janhall, Moderator

• 2,350 poäng 2k badge 2x thumb
Hej Pacsac, 

Om jag förstår dig rätt så vill du ta ut rapporten Försäljningsstatistik men med uppdelad period, Dvs en period som inte är inom samma räkenskapsår? 
Tyvärr så funkar inte detta i själva rapporten då perioden måste vara inom samma räkenskapsår. Däremot så kan du gå till Försäljning - Artiklar, klicka på artikeln och välj Statistik. Då får du upp listan över artikeln du valt och kan också välja perioden Senaste 12 månaderna. Skulle detta kunna funka för dig? Eller är det en uppdelning i just artikelettiketterna du vill ha?

Återkom gärna.
Ha en fin dag!
/My
Foto på Pacsac

Pacsac, Champion

• 48,308 poäng 20k badge 2x thumb
Jag vill ju statistik för ett helt år och
nej, att söka per artikel, det blir för många slagningar för att få fram allt

Export till Excell kanske kunde vara något...
(Redigerad)