Försämring av ordningar i Medlemmar - listläge i och med version 2015.2

• 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • Löst
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Har i dag uppdaterat till 2015.2 och blir oerhört förvånad över FÖRSÄMRINGAR i programmet!

Från att ha kunnat välja alla de fria medlemskategorierna, så går det nu endast att välja de 6 första fria medlemskategorierna  som ordning/sortering. Jag använder i dag 9 av 10 kategorier och att inte kunna sortera efter alla, gör att jag inte kan arbeta på ett bra sätt i programmet längre.

Att det går att söka efter valen och sedan sitta och pila är inte ett alternativ, vitsen med ordningen är ju att man kan se alla/flera inom samma kategori, när man ffa letar efter något.

Detta gör att jag troligtvis behöver nedgradera till 2015.1 för att inte hela arbetet med registrering av medlemsavgifterna för 2016 ska bli förstört/riskera att bli felaktigt/få göras om.

Detta är för oss ett så allvarligt problem/försämring, att om det inte korrigeras snarast, så kommer vi bli tvugna att leta efter ett annat medlemsregister, som klarar av det vi behöver.

Summa sumarum: Ta bort begränsningen på att endast 6 fria medlemskategorier är valbara som ordning i listan på medlemmar.

/Maria
Foto på Maria van der Wie

Maria van der Wie

• 880 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 4 år sedan

• 1
Håller helt och fullt med dig Maria! Samma problem här! Men det borde ju gå att fixa till, eller hur Visma?
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,970 poäng 20k badge 2x thumb
Hej på er, 

Vi har uppmärksammat felet och jobbar på att lösa det. Jag återkommer med information till er så fort jag vet mer hur tidplanen ser ut för en åtgärd. 
Foto på Maria van der Wie

Maria van der Wie

• 880 poäng 500 badge 2x thumb
Det var bra att höra att det anses vara ett fel, för då jag talade med suporten, fick jag meddelandet att det var en ny begränsning i den nya verisonen och att jag kunde lämna in ett förbättringsförslag till nästkommande version.
Foto på Bodsjo Fiber

Bodsjo Fiber

• 118 poäng 100 badge 2x thumb
Jättebra att ni skall lösa detta!
Men hur lång tid tar det?
Vågar inte uppgradera så länge det inte är löst.
Mvh
Hans
Foto på mex

mex

• 320 poäng 250 badge 2x thumb
När jag lägger in kundfakturor i nya versionen 2015.2 så kommer ett meddelande hela tiden om att á-priser ska uppdateras eller inte, hur kan jag ta bort detta meddelande? 
Väldigt störande... Jag jobbar inte med á-priser! Detta är något nytt som tillkommit i nya versionen.

Foto på Helene Struthers

Hej, jag flyttar ditt inlägg så vi kan diskutera din fråga i en egen forumstråd.

Du hittar den nya konversationen här: Fråga om á-pris ska uppdateras
Foto på Helene Struthers

Hej på er, nu finns version 2015.21 att ladda ner där detta är åtgärdat.

Tack för ert engagemang!

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.