Ändra räkenskapsår men får felmeddelande om att det finns verifikationer - eEkonomi

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

har tydligen missat att skapa det nya räkenskapsåret som börjar 2017-04-01 och bara fortsatt att bokföra alla händelser löpande.
Nu måste jag avsluta det gamla året (2016-04-01--2017-03-31) och skapa det nya. Dock så får jag felkod "Det finns verifikationer på det nuvarande räkenskapsåret efter det angivna slutdatumet. " när jag fårsöker avsluta det gamla räkenskapsåret och skapa det nya under inställingar. Jag har som sagt bokfört både i april och maj...

Vad gör jag?
Foto på Johan_Sadelpartner

Johan_Sadelpartner

• 80 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 0
  • 1
Foto på mikael pettersson

mikael pettersson

• 80,742 poäng 50k badge 2x thumb
Jag har med telesupportens hjälp för kunds räkning kunnat dela upp verifikationer i flera delar vid åtgärdande av sådana här fel, i flera sie filer.
Jag kan inte i forumet redogöra för detaljerna men kan rekommendera ett samtal till Telefonsupporten det spar nog din tid.

Mikael Pettersson
Foto på Johan_Sadelpartner

Johan_Sadelpartner

• 80 poäng 75 badge 2x thumb
Tack Mikael, jag provar det! //Johan 
Foto på Karl Wilsborn

Karl Wilsborn, Moderator

• 9,254 poäng 5k badge 2x thumb
Det stämmer, men det krävs dessvärre en omstart för att dela upp åren sen. Efter en  omstart försvinner allt på företaget så man bör göra vissa exporter innan omstarten, som kan importeras in igen sen efteråt. T ex sie-filer då precis som ni nämner ovan, med urval på korrekta år. Slå oss gärna en signal så hjälper vi dig med det så allting blir korrekt. Jag skrev ett annat inlägg idag angående samma tema, du får gärna spana in det också!

Ha en trevlig helg!

/Karl
(Redigerad)

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.