Försvunna löner/lönekörningar vid uppdatering ifrån Visma Lön Special till 300

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

När jag uppgraderar ifrån Visma Lön Special (Som alltid fungerat felfritt sedan införskaffning 1596 f.Kr) så försvinner alla mina tidigare lönekörningar, samt all gammal spårning på löner/anställd.  Hur får jag in dom i programmet, och varför är dom inte där vid en uppdatering.
Foto på Daniel

Daniel

• 624 poäng 500 badge 2x thumb
  • Riktigt förbannad som vanligt när det kommer till Vismas produkter och Support

Publicerades för 2 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Content Producer - Administrationsfamiljen

• 30,906 poäng 20k badge 2x thumb
Hej!

När du uppgraderar från Lön Special till Lön 300/600 så är det följande du får med över, Uppgifter som förs över från Lön Special »
Du kan ha kvar Lön Special, så att du kan gå in och titta på tidigare lönekörningar. 
Foto på Daniel

Daniel

• 624 poäng 500 badge 2x thumb
Ja, det är ju fantastiskt smidigt att behöva gå in i två system, speciellt när man har statistik som alltid funkat i sisådär 10 års tid.

Era förklaringar på saker vi kunder upplever inte fungerar är så ofantligt verklighetsfrånvända så jag funderar på om ni är en del av en algoritm som är satt att alltid säga nej eller komma med undanflykter/ursäkter om att ni prioriterar annat.

Hur svårt kan det vara att importera ALLA saker ifrån ett tidigare program, det kan ju vara så att 10 av 100 personer tycker att det är viktigt, men då väljer ni att istället för att klicka i en parameter till så tycker ni att dom ska sitta och göra extraarbete. Det kan omöjligen vara 100 dagars extrajobb för 10 personer att föra över en hel databas. Isf får ni tänka om, för då är ni dåliga på ert jobb samt väljer lösningar som är allt annat än bra.

Dessutom frågar jag: "Varför är dom inte där vid en uppdatering" Du väljer att svara att dom inte är med... Är du läskunnig? Om inte, fråga en kollega. Om du/Ni inte kan svaret, fråga någon som vet.

Vi är era kunder, och att döma av forumet är vi VÄLDIGT många som är väldigt missnöjda.
Foto på Birgit

Birgit

• 182 poäng 100 badge 2x thumb

Följer med intresse alla er som valde att uppgradera till L300 eller L600 från Lön Special. Trodde att jag gjorde bort mig när jag valde Björn Lundens Lön Plus, för där var det annorlunda och mycket som inte följde med.. Men det visar sig att allt visst inte var så enkelt här heller.. Håller med er alla som använt lön special och säger att det var vansinnigt att lägga ner nått som funkade till 100 %. Nu har man ICKE nöjda kunder istället...

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.