Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Utrymme för artrad i Administration

Hej;

Jag har en fråga gällande Visma 2000"s utrymme.I dagsläget rekommenderar visma  om att artrad filen borde inte vara mer än 1 GB och man kan inte rensa bort dokumenten mindre än två år gammal. Vi har alldeles för många transaktioner (fakturar ordrar etc)Jag hörde rykten om att visma planerar att höja artrad utrymmen till 10 GB. stämmer det?om svaret är ja när kommer den i gång?Tack på förhand.

1 SVAR 1
JoannaNorlander
ANSTÄLLD

Hej alper!

Tack för att du ställde din fråga här i forumet!

När det gäller begränsningen på 1 GB per fil så är ingen gräns som vi själva satt, utan är en generell begränsning som gäller för den databas vi använder. Vi vet att flera av våra kunder idag sitter med större databaser och där blir det självklart ett problem med begränsningen.

Det stämmer att vi tittat på olika lösningar för att framtidssäkra programmet. Jag vågar inte ge en exakt tidsram ännu, är det därför så att din fil börjar närma sig, eller kommit över 1 GB så bör du se över rensningen. Kan det vara så att det är några transaktioner som inte rensats korrekt (du ska då få information om detta i rensningen)? Har du några frågor kring rensningsförfarandet så får du gärna vända dig till vår support.

Vi har fortfarande vissa saker vi behöver se över innan vi kan delge er informationen om vad vi arbetar med. Det gör mig väldigt glad att se att ni är så många som är engagerade och intresserade av Administrations framtid! Så fort jag kan ge er mer information kring vårt arbete så kommer jag göra detta både i forum och i andra kanaler.

Ha en fin dag!