Fraktkostnad inbakat i priset - Administration

• 2
  • Idé
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Jag har en större industrikund som vill ha transportkostnaden inbakad i artikelpriset. Jag har sett på ordrar att en del kunder (oftast lite större företag i tillverkningsindustrin) också önskar frakten inbakad i priset och undrar om det finns någon lösning på det. Vi vill ju fortfarande ha fraktkostnaden på ett separat kostnadskonto?
Foto på Mikael

Mikael

• 610 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 4 år sedan

• 2
Foto på Sara Lindblom

Sara Lindblom, Moderator

• 3,136 poäng 3k badge 2x thumb
Hej!

Detta går i nuläget inte att lösa om man vill ha fraktkostnaden på ett separat kostnadskonto. Jag framför istället detta som ett önskemål till vår utvecklingsavdelning.
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,970 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Mikael, 

Tack för din beskrivning. Jag har testat fram och tillbaka här för att se om det finns någon work around du kan använda i programmet men jag får inte till det. 

Det är inte en funktion jag fått önskemål om tidigare, därför inte något vi har planerat att införa i programmet. Men bra att du lyfter detta för diskussion. Det finns kanske fler användare som går i de här tankarna? 
Foto på Mikael

Mikael

• 610 poäng 500 badge 2x thumb

Nu har vi ordnat så vi slipper det vilkoret, orsaken var att kunden växlat till ett nytt inköpssyetem (EBD-SE), och i deras "stadard" villkor står säljaren(vi) för alla kostnader fram till kunden godsmottagit varan.

Kommer det inköpssystemet bli vanligt kommer säkert frågan upp igen, men tills vidare får vi köra på som vanligt. Men tack för att ni tagit er tid att titta på problemet!

Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,970 poäng 20k badge 2x thumb
Toppen, tack för återkopplingen!

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.