Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Funktionen Avstämning inbetalningar

Hej! Jag vill använda mig av Avstämning Inbetalningar  och  Endast betalningar via återrapportering. Där ska man välja konto och jag vill ha konto 1511 men det går ej att välja. Hur gör jag? 

 

Innehållet i denna tråd har verifierats av Visma Spcs 221013

4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Kanske beror det på att Avstämning inbetalningar inkluderar endast olika bankkonto eller så att det finns i programmet endast konto 1510
Annelie Engvall
ANSTÄLLD

Hej CatrinP,

Du väljer vilka konton du vill ha inne i Företagsinställningar - Kontonummer. 
Som standard ligger konto 1510 Kundfordringar, men det går bra att byta till 1511 om du önskar.

Ha en fin dag!

/Annelie
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej, Annelie Engvall!

Jag hakar på den här tråden, för när jag går in i ett av mina bolag, ser jag 1517 - Kvittning av fakturor, 1920 - Postgiro samt 1910 - Kassa.

Jag använder mig av 2330 - Checkräkningskrediten som konto för inbetalningar, men den finns inte att välja i Avstämningar - Inbetalningar. I Företagsinställningar - Kontonummer, ligger 2330 på alternativen Betalfil, Betalfil - PO3 samt på Manuella utbetalningar. Trots det kommer inte banken med. Vill den bara 19xx-nummer?

//L
Helena Andersson
ANSTÄLLD

Hej!
@LW Konto 2330 fungerar inte rapporten som den är nu. Utan det är bara 1-konton och den visar bara de som innehåller en betalning. 
Dock undrar jag @catrinP om du inte ska välja de konton som du har fått in betalningen på - inte kundfordringskontot..?